
Dino Polska miało 148 mln zł zysku netto w II kwartale 2020 r. (Fot. Dino Polska)
Dino Polska odnotowało 148 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2020 r. wobec 105,49 mln zł zysku rok wcześniej. Konsensu rynkowy opracowany przez PAP zakładał wynik na poziomie 129 mln zł. Zysk operacyjny wyniósł 191,21 mln zł wobec 142,23 mln zł zysku rok wcześniej i prognoz w okolicach 175 mln zł. Wynik EBITDA wyniósł 238,7 mln zł wobec 181,23 mln zł rok wcześniej. Tu oczekiwano rezultatu na poziomie 224 mln zł.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2.465,41 mln zł. Tu również wynik okazał się lepszy niż przed rokiem (1.939,67 mln zł) i od prognoz (2.420 mln zł). Sprzedaż w sklepach porównywalnych (LfL) wzrosła w II kw. br. o 7,8 proc. r/r po wzroście o 20,3 proc. r/r kwartał wcześniej i wobec 16,6 proc. wzrostu w II kw. 2019 r.
– W II kw. 2020 r. wzrost sprzedaży LfL wyniósł 7,8 proc. Niższa dynamika sprzedaży LfL w II kwartale 2020 r. w stosunku do II kw. 2019 r. wynikała z restrykcji nałożonych przez rząd w związku z sytuacją epidemiologiczną w Polsce i dotyczących przemieszczania się ludności oraz działalności sklepów – czytamy w raporcie.
W całym I półr. br. sprzedaż LfL zwiększyła się o 13,3 proc. r/r wobec 11,1 proc. wzrostu rok wcześniej.
W I poł. 2020 r. spółka miała 251,92 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 172,46 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 4.685,8 mln zł w porównaniu z 3.500,14 mln zł rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 428,84 mln zł wobec 313,25 mln zł rok wcześniej.
– W II kw. 2020 r. uruchomionych zostało 68 nowych sklepów Dino. Łącznie w I półroczu 2020 r. otwarte zostały 84 nowe sklepy w stosunku do 81 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na dzień 30 czerwca 2020 r. sieć Dino liczyła 1302 markety, o 246 więcej niż przed rokiem – czytamy dalej w raporcie.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7 646,55 mln zł w 2019 r.