
DM BOŚ zaleca kupno akcji Dino Polska z ceną docelową 253,90 zł za akcję (Fot. Dino Polska)
Dino jest najszybciej rozwijającą się w Polsce detaliczną siecią supermarketów o charakterze proximity zarówno pod względem liczby otwieranych sklepów, jak i dynamiki wzrostu przychodów. Model biznesowy spółki łączy (i) mocne strony formatu proximity (sklepy średniej wielkości położone w dogodnej dla konsumenta odległości od miejsca zamieszkania lub od centrum) ze (ii) zdolnością szybkiego uruchamiania nowych sklepów oraz (iii) atrakcyjną ofertą, głównie produktów markowych i świeżych w konkurencyjnych cenach.
– Przez ostatnich 10 lat spółka radziła sobie bardzo dobrze z rozbudową sieci sklepów co roku zwiększając ich liczbę. Biorąc pod uwagę dotychczasowe osiągnięcia (w tym stosunkowo dużą odporność wyników finansowych na wpływ pandemii) zakładamy, że jeszcze w najbliższych 4 latach (2019-23) spółka powinna być w stanie podwoić liczbę sklepów w sieci. W ciągu ostatnich 5 lat spółka sukcesywnie poprawiała rentowność; marża zysku brutto na sprzedaży wzrosła z 22,0 proc. w 2014 do 24,3 proc. w 2019 roku. Naszym zdaniem, ta tendencja powinna się utrzymać w nadchodzących latach, głównie dzięki poprawie warunków współpracy z dostawcami ze względu na rosnącą skalę działalności oraz coraz lepszą strukturę sprzedaży – czytamy w raporcie przygotowanym przez Jakuba Viscardi.
Prognozy finansowe dla spółki uległy podwyższeniu, którego efektem są oczekiwania mocnego wzrostu przychodów i poprawy rentowności; analityk prognozuje wzrost EBITDA w 2020 i 2021 odpowiednio na 33 proc. i 28 proc. r/r. Przy założeniu dalszej ekspansji w nadchodzących latach ekspert zakłada 29 proc. CAGR dla EBITDA na lata 2019-22. Zważywszy na dwucyfrowy potencjał wzrostu kursu akcji spółki względem 12-miesięcznej wyceny Viscardi podwyższył długoterminową rekomendację fundamentalną do kupuj (poprzednio trzymaj). W oczekiwaniu braku niespodzianek w publikacji wyników finansowych za III kw. 2020 analityk DM BOŚ podtrzymał krótkoterminową rekomendację relatywną neutralnie.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7 646,55 mln zł w 2019 r.
Rekomendacja dla Dino Polska powstała 28 października 2020 r. Autorem rekomendacji jest Jakub Viscardi, analityk DM BOŚ. Wymagany prawem disclaimer jest do pobrania TUTAJ