
(Fot. Oponeo.pl)
Początek roku to okres, gdy Oponeo.pl notuje sezonową stratę. Tak było też i w tym roku, ale co ważne była ona dużo niższa r/r. W I kwartale spółka miała 2,4 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 3,27 mln zł straty rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła 3,98 mln zł wobec 8,54 mln zł straty rok wcześniej. Skokowo wzrosły przychody ze sprzedaży. Tu wynik okazał się lepszy r/r o 51 proc. i wyniósł rekordowe jak na ten kwartał 254,53 mln zł.
– Na przychody ze sprzedaży Grupy składały się przychody z transakcji krajowych, które wyniosły 219,09 tys. zł wobec 128,72 tys. zł wygenerowanych przychodów w I kwartale 2020 roku i przychody ze sprzedaży zagranicznej, które wyniosły 35,43 tys. zł. Udział sprzedaży krajowej w przychodach ogółem wyniósł 86,1 proc. – informuje spółka.
Od początku roku do końca marca 2021 roku Grupa Oponeo.pl sprzedała w sumie 743,1 tys. sztuk opon tj. o 22,2 proc. więcej niż w I kwartale ubiegłego roku oraz 36,5 tys. sztuk felg zarówno aluminiowych jak i stalowych.
– Kolejny rok z rzędu zauważyć można silne przesunięcia sezonowe, które wpłynęły na duże wzrosty sprzedaży opon zimowych w styczniu i w lutym. Jednocześnie przesunięciu uległ sezon wymiany opon na letnie – mówi prezes zarządu Oponeo.pl, Dariusz Topolewski. – Jednak zdecydowanie I kwartał był okresem ożywienia na rynku opon – dodaje.
Według danych ETRMA w Europie sprzedano o 12 proc. więcej opon osobowych w stosunku do analogicznego okresu roku 2020, zaś w Polsce w I kwartale 2021 roku sprzedano 3.238 tys. opon do samochodów osobowych, tj. o 15 proc. Grupa Oponeo.pl realizuje także sprzedaż przez spółki zależne – elektronarzędzi i narzędzi przez spółkę Rotopino.pl oraz rowerów, części i akcesoriów rowerowych przez spółkę Dadelo. W I kwartale 2021 roku przychody spółki zależnej Rotopino.pl wyniosły 28,28 mln zł, co stanowiło 11,3 proc. przychodów ogółem grupy Oponeo.pl. Grupie Oponeo.pl sprzyja rozwój e-commerce, który odegrał w ostatnim czasie w światowej gospodarce kluczową rolę w obliczu kryzysu, zwiększonego reżimu sanitarnego oraz twardego lockdownu. Tempo wzrostu tego kanału w Polsce jest znaczące, Polacy często kupują przez Internet, szczególnie w obecnej sytuacji, w której bezpieczeństwo zakupów dokonywanych przez internet ma decydujące znaczenie. Grupa Oponeo.pl w minionym roku postanowiła wejść w zupełnie w nową branżę – produktów metalowych, we współpracy z firmą Metalkas. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami spółka LAM SA uruchomiła w I kwartale br. sprzedaż metalowych drabin i regałów za pośrednictwem sklepu internetowego edrabiny.pl.
Grupa Oponeo.pl jest liderem internetowej sprzedaży opon w Polsce, działającym w kilkunastu krajach Europy. W czwartek na zamknięciu sesji kurs akcji Oponeo.pl wzrósł o 0,4 proc. do 52,60 zł. Obecna kapitalizacja spółki wynosi 733 mln zł.