
CStore przedłuża zapisy na akcje do 5 kwietnia
CStore prowadzi na platformie crowdfundingowej Beesfund emisję akcji, z której chce pozyskać 3 mln zł. W puli jest 1,25 mln walorów po cenie 2,40 zł/szt. Głównym celem oferty jest pozyskanie środków na uruchomienie projektu CStore B2B Open Source. Dzięki temu rozwiązaniu firma planuje dynamicznie budować świadomość marki na rynku globalnym.
– Zdecydowaliśmy się na przedłużenie zapisów na akcje do dnia 5 kwietnia 2023. Na dzień dzisiejszy spółka pozyskała przez crowdfunding 425,4 tys. zł od 85 inwestorów. Zapisy na akcje mozna składać poprzez stronę www.zainwestuj.cstore.pl – mówi Dawid Paszek, prezes CStore SA.
Przygotowywana wersja CStore B2B L2 ma być udostępniona w formie Open Source, czyli darmowej i otwartej, dystrybuowanej na określonych warunkach licencyjnych i z ograniczoną listą funkcjonalności.
Rozmowy z brytyjskim funduszem inwestycyjnym
Jedną z opcji exitu dla inwestorów jest debiut na NewConnect, przy czym jak zaznaczył prezes, na dzień dzisiejszy spółka nie ma określonej daty upublicznienia. Bardziej preferowaną opcją jest pozyskanie inwestora strategicznego, który jako mniejszościowy udziałowiec pomoże w pełnej realizacji dalszych planów. Jak dodaje Dawid Paszek, obecnie trwają rozmowy z funduszem z Wielkiej Brytanii. Decyzja o ewentualnej inwestycji ma zapaść w przeciągu 2-3 tygodni.
– CStore rozpoczął rozmowy z brytyjskim funduszem inwestycyjnym w sprawie inwestycji kapitałowej oraz wsparcia w ekspansji na rynek brytyjski i francuski – mówi Dawid Paszek, prezes CStore SA.
Dywersyfikacja biznesu
CStore planuje też budowę nowej linii biznesowej opartej o rozwiązania AI i ML. W tym celu przygotowuje wniosek dotacyjny na kwotę ok. 7-8 mln zł w ramach konkursu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021-2027 Program Smart. Szacunkowe dofinasowanie ma pokryć co najmniej 3/4 wartości projektu.
– Planujemy stworzenie nowej linii produktowej opartej o AI oraz Machine Learning do analizy danych historycznych, wyszukiwania wzorców zachowań oraz prognozowania zarówno dla sprzedaży hurtowej oraz detalicznej – dodaje prezes CStore SA.
CStore jest producentem oprogramowania do automatycznego przyjmowania zamówień online od klientów hurtowych. Gotowy system jest oferowany w modelu SaaS (abonamentowej). Klienci w ramach opłaty mają dostęp do oprogramowania, aktualizacji, serwera oraz pomocy technicznej. Spółka oferuje też możliwość skorzystania z podstawowego oprogramowania oraz zlecenia dodatkowo zmian, w ramach których system będzie dostosowany do indywidualnej specyfiki przedsiębiorstwa.
CStore ma na swoim koncie ponad 1 tys. realizacji, w tym dla globalnych marek, jak m.in. Cargill. W 2022 r. spółka wygenerowała 3 mln zł przychodów, z czego nieco ponad 1/3 to „licencje i serwery (SaaS)”. Kolejne 39 proc. generuje „serwis”, a 26 proc. „dedykowane projekty”. Na poziomie netto spółka miała ponad 760 tys. zł zysku. CStore działa na kilku rynkach, w tym w USA, gdzie w 2022 r. wygenerowała ok. 3 proc. przychodów.