CStore SA jest producentem oprogramowania do automatycznego przyjmowania zamówień online od klientów hurtowych. Rozwiązanie spółki sprzedawane jest w modelu SaaS (abonamentowym) dla klientów, którzy w ramach opłaty mają dostęp do oprogramowania, aktualizacji, serwera oraz pomocy technicznej.
Z emisji akcji spółka chce pozyskać 1,3 mln złotych, a zapisy potrwają do 16 kwietnia. Głównym celem emisji jest pozyskanie środków na skalowanie działań sprzedażowych na rynku polskim oraz europejskim.
– Przygotowania firmy do skalowania zespołu sprzedażowego rozpoczęliśmy od września 2023 r. Zespół sprzedażowy budujemy w oparciu o dwa obszary kompetencyjne:
1) Call center – osoby które mają kompetencje do wykonywania połączeń telefonicznych i skutecznego dotarcia do osób decyzyjnych w ramach ustalonych kryteriów kwalifikacyjnych. Wdrożenie nowej osoby trwa 5 dni roboczych.
2) Analitycy – osoby które łączą kompetencje techniczne i sprzedażowe, których celem jest zaprezentowanie rozwiązań CStore B2B podczas spotkania online oraz przeprowadzenie analizy technicznej. Wdrożenie nowej osoby trwa 3 miesiące.
Zespół sprzedażowy na dzień 10 kwietnia 2024 liczy 13 osób (w tym 3 analityków). Jesteśmy gotowi do dalszego zwiększania zatrudnienia w zespole sprzedażowym do 30 osób do końca bieżącego roku – komentuje Dawid Paszek, prezes CStore SA.
Emisja akcji rozpoczęła się 19 marca, ale 9 kwietnia spółka opublikowała suplement do dokumentu ofertowego, w którym przedstawiła dane za I kwartał.
– Porównując 1 kwartał bieżącego roku do roku ubiegłego mamy 50% wzrost przychodu oraz ok. 83% wzrost ebitda. Szacunkowe wyniki finansowe:
* 1 kwartał 2024: przychód 953.750 pln netto, ebitda 198.153 pln
* 1 kwartał 2023: przychód 635.572 pln netto, ebitda 108.349 pln
Warte podkreślenia jest u nas cykl sprzedaży który średnio trwa 3-6 miesięcy od momentu pierwszego kontaktu z klientem. Oznacza to że klienci z którymi rozpoczęliśmy rozmowy w 4 kwartale 2023, zaczynają zawierać z nami umowy na przełomie 1 i 2 kwartału 2024, co widzimy po podanych wyżej wynikach – komentuje prezes CStore SA.
Klienci spółki otrzymują platformę do automatyzacji procesu przyjmowania zamówień hurtowych od stałych klientów, pełną integrację z ERP oraz wiele dodatkowych funkcjonalności zwiększających efektywność zespołu handlowego. Z rozwiązań spółki korzystają takie firmy jak amerykański koncern Cargill (zatrudniający 160 000 osób) czy Vive Textile Recycling.
– Ostatnie dwa lata poświęciliśmy na analizę informacji zwrotnej od dotychczasowych klientów oraz przepisanie systemu od podstaw, z uwzględnieniem nowych funkcjonalności i nowych technologii. (…) W tej chwili dysponujemy gotowym produktem, który możemy dystrybuować przez kolejne 7-9 lat. Specyfiką modelu saas jest to, że koszty nie rosną proporcjonalnie do liczby klientów/wdrożeń. Czas inwestycji i kosztów mamy za sobą, a teraz stawiamy na rozwój działu sprzedaży. Wyniki I kw. wskazują, że obraliśmy właściwą drogę, a nasz produkt trafia w potrzeby klientów – powiedział Dawid Paszek, prezes CStore SA.
Trwająca rozbudowa zespołu sprzedażowego prowadzona jest z myślą o wyjściu na rynku zagraniczne. Podczas czatu prezes wskazał, że kolejnym celem po Polsce będzie dla spółki rynek brytyjski.
– Rozbudowywany zespół jest dwujęzyczny (polski i angielski), co oznacza że najłatwiej nam komunikować się z klientami gdzie większość osób chce i komunikuje się w języku angielskim. Drugi ważny aspekt to wielkość rynku oraz koszty związane z IT lokalnym. Chcemy wykorzystać atuty związane z możliwością prowadzenia procesu sprzedaży i wdrożenia zdalnie oraz fakt że koszty związane z IT na naszym rynku są znacząco niższe niż na rynku brytyjskim – powiedział Dawid Paszek.
Prezes podtrzymał również obietnicę debiutu na giełdzie. Spółka chce zadebiutować na NewConnect jeszcze w tym roku.
– Niezależnie od wysokości pozyskanego kapitału, planujemy debiut w bieżącym roku – zapewnił Dawid Peszek.