
Marek Tymiński, prezes CI Games (Fot. spółka)
W sumie gra Lords of the Fallen pochłonęła 281 mln zł. Na początku roku prezes CI Games sygnalizował, że „łączne koszty przekroczą 200 mln zł”.
– Całkowity koszt Lords of the Fallen na poziomie 280 mln zł jest zauważalnie wyższy od naszych prognoz. Zakładaliśmy, że gra z marketingiem kosztowała ok. 240 mln zł. Największym zaskoczeniem są dla nas koszty produkcji, które szacowaliśmy na około 150 mln zł – komentuje dla StockWatch.pl Tomasz Rodak, analityk DM BOŚ.
W poniedziałek CI Games: Sprzedaż gry Lords of the Fallen przekroczyła 1 mln egzemplarzy. CI Games nie udzieliło jednak odpowiedzi na pytanie czy podana liczba zawiera też pudełka dostarczone do sklepów. Prezes powiedział jedynie, że o szczegółach opowie podczas wtorkowego webinaru. Globalna premiera gry miała miejsce 13 października.
– CI Games pochwaliło się sprzedażą na poziomie 1 mln kopii, ale nie wiemy jaka część tej sprzedaży trafiła faktycznie do graczy, a ile pudełek zalega wciąż na półkach u dystrybutorów. Są to istotne informacje z punktu widzenia oczekiwanych przepływów pieniężnych i sprzedaży w przyszłych okresach. Jeśli spółka jasno nie określi tego w dzisiejszym wystąpieniu, to odpowiedzi będziemy musieli szukać w raportach finansowych. Jednak i tu będzie ciężko o jednoznaczne dane, ponieważ nie wiemy, w jaki sposób rozliczana jest sprzedaż pudełkowa do dystrybutorów. To wszystko sprawia, że raport roczny z podsumowaniem premiery może być niespodzianką – dodał Tomasz Rodak, analityk DM BOŚ.
CI Games SE to producent i dystrybutor gier komputerowych, notowany na GPW od 2007 r. (początkowo jako City Interactive); wchodzi w skład indeksu mWIG40.