
(Fot. mat. prasowe)
– Naszym celem jest kontynuacja poprawy marży brutto w kolejnych okresach, przy czym chciałbym tutaj zaznaczyć, że jesteśmy w okresie dużej konkurencji, jeśli chodzi o ten rynek i i to pewnie pewnie wyzwanie. Ale wydaje nam się że jest to osiągalne – powiedział Krauze podczas telekonferencji z analitykami.
Spółka podała wcześniej w raporcie kwartalnym, że zakłada ustalanie cen kluczowych produktów na poziomach sklepów dyskontowych, co w obliczu konkurencji cenowej na rynku sprzedaży detalicznej żywności, może ograniczać zdolność Grupy do poprawy marży brutto na sprzedaży, a przez utrzymującą się deflację cen wielu towarów oferowanych w sklepach Dino, ograniczać wzrost sprzedaży LfL w II półroczu 2024 r. do poziomu średniego jednocyfrowego.
Dino podało też w raporcie, że w minionych latach wypracowało solidny poziom marży brutto na sprzedaży oraz marży EBITDA. Celem jest dalsza poprawa rentowności dzięki zwiększaniu skali działalności, korzystnej charakterystyce modelu biznesowego oraz inicjatywom strategicznym podejmowanym przez Dino Polska.
– Jeśli chodzi o zachowania klientów, to nie widzimy tu jakiejś strukturalnych zmian. Oczywiście, deflacja powoduje to, że klient nie robi zakupów na na zapas, stara się robić zakupy bardziej przemyślane i czeka na dobrą cenę – powiedział też Krauze podczas telekonferencji.
Dino Polska chce zwiększać liczbę otwarć sklepów r/r w tym i przyszłym roku
Dino Polska zamierza zwiększać liczbę otwarć sklepów r/r w tym i przyszłym roku, zapowiedział członek zarządu Michał Krauze.
– W 2024 zamierzamy otworzyć więcej niż w ubiegłym roku i w 2025 zamierzamy otworzyć więcej niż w tym roku – powiedział Krauze podczas telekonferencji z analitykami.
W dzisiejszym raporcie kwartalnym Dino Polska podtrzymało, że planuje tegoroczne nakłady inwestycyjne na ok. 1,5-1,6 mld zł oraz plan zwiększenia liczby nowych sklepów o niskich kilkanaście procent w 2024 r.
W II kw. 2024 r. uruchomionych zostało 66 nowych sklepów Dino. Łącznie w I półroczu 2024 r. otwartych zostało 98 nowych sklepów w stosunku do 116 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na 30 czerwca 2024 r. sieć Dino liczyła 2504 markety, o 232 więcej niż przed rokiem, podano także.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.