Global Cosmed w I półroczu wypracował 75,74 mln zł wobec 58,05 mln zł w analogicznym okresie 2012 r. Zysk na działalności operacyjnej opiewał na 4,16 mln zł, co jest rezultatem nieznacznie lepszym od ubiegłorocznego (4,06 mln zł). Zysk netto wzrósł w ujęciu rocznym z 2,95 mln zł do 3,16 mln zł.>> Komunikat wraz z raportem znajdziesz tutaj.
Producent kosmetyków podtrzymał dotychczasową prognozę finansową na 2013 rok, zaprezentowaną w aneksie do prospektu emisyjnego. Tegoroczny plan zakłada, że Global Cosmed wypracuje 132,31 mln zł przychodów ze sprzedaży netto, 9,17 mln zł zysku operacyjnego oraz 6,84 mln zł zysku netto.
– Wyniki osiągnięte przez spółkę w pierwszej połowie roku potwierdzają nasze założenia. W związku z tym podtrzymujemy naszą prognozę finansową opublikowaną w aneksie do prospektu emisyjnego, która zakłada osiągnięcie w całym roku zysku netto na poziomie 6,84 mln zł. Obecnie koncentrujemy się na celach emisyjnych, czyli inwestycji w zaplecze produkcyjno-magazynowe. Realizacja tych inwestycji przyczyni się do znaczącego rozwoju naszego biznesu oraz dalszej poprawy parametrów finansowych w kolejnych kwartałach. – mów Ewa Wójcikowska, prezes zarządu Global Cosmed.
>> Inwestorzy pytali o plany i perspektywy spółki podczas spotkania online. >> Przebieg rozmowy z Ewą Wójcikowską, prezesem Global Cosmed znajdziesz na specjalnej stronie czatu.
Spółka zadebiutowała na GPW 10 lipca. Pozyskane z emisji 11,4 mln zł sfinansuje rozbudowę zaplecza produkcyjno-magazynowego. Obecnie spółka kończy przygotowanie projektu architektonicznego rozbudowy zakładu produkcyjnego w Radomiu. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2014 roku.
– Popyt na nasze produkty bardzo dynamicznie rośnie. Dzięki realizowanym ze środków z emisji akcji inwestycjom będziemy mogli odpowiedzieć na to zapotrzebowanie rynku, równocześnie poprawiając efektywność kosztową. – zaznaczyła Ewa Wójcikowska.
W I półroczu w sprzedaży spółki dominowały marki prywatne, które posiadały 54,7 proc. udział w przychodach (48 proc. w roku 2012 r.). Spośród marek oferowanych przez partnerów handlowych grupy, największy udział miała marka Apart (5,4 proc.) oraz Sofin Global (5 proc.). Natomiast kosmetyki dla dzieci i niemowląt, sprzedawane pod markami Bobini i Bobini Baby miały 5,9 proc. udziału w przychodach.
Według raportu spółka w przeciągu roku zamierza przeprowadzić optymalizację linii produkcyjnej (zakup automatów pakujących produkty), modernizację zaplecza produkcyjnego (uruchomienie zautomatyzowanej mieszalni) oraz zamierza zbudować nową oczyszczalnię ścieków. Aktualnie firma prowadzi zaawansowane rozmowy z dużymi sieciami sprzedaży w sprawie uruchomienia dla nich produkcji (Lidl, Kaufland, Jeronimo Martins oraz Tesco).
Kurs Global Cosmed utrzymuje się w okolicy czwartkowego zamknięcia. Jeden walor jest wyceniany na 1,80 zł. Piątkowym notowaniom towarzyszy znikomy obrót. W ofercie pierwotnej spółka oferowała inwestorom akcje po 1,82 zł za sztukę.>> Sprawdź też walor od strony technicznej w serwisie ATTrader.pl