
Fot. rosahale.pl
Zysk operacyjny wyniósł 10,47 mln zł wobec 3,96 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 117,69 mln zł w III kw. 2023 r. wobec 111,1 mln zł rok wcześniej.
– Skala działania i struktura organizacji grupy kapitałowej Global Cosmed pozwala na zaspokojenie oczekiwań wszystkich klientów. Dostarczamy produkty dobrej jakości za rozsądną cenę, co powoduje wzrost zaufania konsumentów i idące za tym wzrosty sprzedaży marek Global Cosmed: Kret, Sofin, Bobini, Apart. Wyniki finansowe zaczynają mieć odzwierciedlenie w wycenie giełdowej (ponad 50 proc. wzrost cen akcji na początku listopada w stosunku do początku stycznia), inwestorzy z większym zainteresowaniem spoglądają na akcje naszej firmy. To cieszy i liczymy na więcej – powiedziała prezes Magdalena Miele, cytowana w komunikacie.
W jej ocenie, kilkukrotny wzrost zysku netto rok do roku to zasługa konsekwentnie wdrażanej strategii biznesowej i zintegrowanych procesów tworzenia produktu. Zgrany, wysokiej jakości zespół pracowników buduje portfolio od projektowania, poprzez produkcję, marketing i sprzedaż zachowując pełną kontrolę nad bezpieczeństwem, jakością produkcji i produktu.
– Wzrost wolumenów, sprzedaży a co za tym idzie obecne wyniki finansowe nie byłyby możliwe, gdyby nie wdrożone w ostatnich 3 latach usprawnienia:
– procesy realokacji aktywów produkcyjnych na ukończeniu;
– pozytywne efekty restrukturyzacji kontraktów;
– rosnąca efektywność produkcyjna – czytamy w komunikacie.
W I-III kw. 2023 r. spółka miała 15,47 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 2,57 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 329,47 mln zł w porównaniu z 293,26 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 30,82 mln zł wobec 12,15 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2023 r. wyniósł 5,27 mln zł wobec 5,36 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa kapitałowa Global Cosmed zrzesza firmy produkujące i dystrybuujące wyroby kosmetyczne i chemię gospodarczą. Koncentruje się na rozwoju swoich strategicznych marek, tj. Kret, Sofin, Apart Natural i Bobini. Spółka jest notowana na GPW od 2013 r.