
Prezes British Automotive Holding (BAH) Mariusz Książek. (Źródło: GPW)
Zgodnie z polityką dywidendową zarząd British Automotive Holding rekomenduje wypłatę 80 proc. zysku wypracowanego z działalności kontynuowanej (import i sprzedaż dilerska aut marki Jaguar Land Rover) w 2017 r.
Przypomnijmy, że wynik netto motoryzacyjnej grupy wyniósł w 2017 r. 48,1 mln zł – na wypłatę spółka chce przeznaczyć 38,2 mln zł. Kwota dywidendy na akcję wyniesie tym samym 0,92 zł.
Proponowany dzień dywidendy to 17 maja. Zgodnie z przyjętą w styczniu tego roku nową polityką dywidendową, wypłata nastąpi w dwóch równych transzach. Według uchwały zarządu, miałoby to nastąpić odpowiednio: 29 maja oraz 17 sierpnia br. Ostateczna decyzja dywidendy zapadnie na WZA, które zwołano na 8 maja 2018 r.
– Nasza rekomendacja jest zgodna z wcześniejszymi deklaracjami oraz zaprezentowaną polityką Spółki w tym zakresie. Przypomnę tylko, że zgodnie z nią akcjonariusze mają otrzymywać wypłatę co kwartał, w tym również oczywiście zaliczkowo. To zupełnie unikatowa propozycja na warszawskim parkiecie, pozwalająca otrzymywać akcjonariuszom stały dochód, przy zachowaniu pełnej płynność i możliwość wyjścia z inwestycji. Chcemy być spółką dywidendową i mamy bez wątpienia potencjał by nią być przez wiele lat, rozwijając jednocześnie dynamicznie nasz biznes. Przy obecnym kursie naszych akcji, proponowana stopa dywidendy BAH jest jedną z najwyższych na GPW – podkreśla Mariusz Książek, prezes British Automotive Holding SA.
Rekomendacja została wydana przy założeniu uzyskania zgód instytucji finansujących, o które zarząd już wystąpił, jak również przy założeniu uzyskania pozytywnej opinii rady nadzorczej w tym zakresie.