Dino Polska miało 109 mln zł zysku netto w III kwartale 2019 r.

Omawiane walory:

Tym razem bez niespodzianek. Dino Polska idealnie wstrzeliło się w konsensus rynkowy. Spółka odnotowała 109,45 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kwartale, czyli o 1/3 więcej niż przed rokiem. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży przekroczyły 2 mld zł. 

DINO,sklep, wyniki

Fot. Dino Polska

W identycznym tempie wzrósł zysk operacyjny. Na tym poziomie Dino Polska miało nieco ponad 150 mln zł. Zysk EBITDA zwiększył się rok do roku o 36 proc. do 192,5 mln zł, a marża EBITDA wyniosła 9,5 proc., podczas gdy rok temu było to 9,2 proc. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 2.023,3 mln zł w III kw. 2019 r. wobec 1.543,93 mln zł rok wcześniej.

Narastająco, po 9 miesiącach 2019 r. spółka miała 281,91 mln zł skonsolidowanego zysku netto i ponad 5,5 mld zł przychodów ze sprzedaży. Zysk EBITDA zwiększył się rok do roku o 36,5 proc. do 505,7 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 9,2 proc. i była o 0,4 pkt proc. wyższa niż w okresie styczeń-wrzesień 2018 r.

– Znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL)2 . Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w III kwartale 2019 r. 12 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2018 r. W okresie styczeń-wrzesień 2019 r. wzrost sprzedaży LfL wyniósł 11,4 proc. – informuje zarząd.

>> Promocja: tylko do końca listopada 12 miesięcy abonamentu w cenie 6! >> Sprawdź co zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

Dino Polska w minionym kwartale uruchomiło 57 nowych sklepów Dino, czyli o 24 proc. więcej niż przed rokiem. Narastająco od początku roku sieć powiększyła się o 138 sklepów w stosunku do 120 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na koniec września sieć Dino liczyła 1.113 marketów, o 218 więcej niż przed rokiem.

dino,polska,sieć,sklepów

Źródło: Prezentacja wynikowa spółki. Kliknij, aby powiększyć.

Łączne koszty według rodzaju wzrosły o 446,9 mln zł, czyli o 31,3 proc., do 1.876,2 mln zł w III kw. 2019 r. w porównaniu z 1.429,3 mln zł w III kw. 2018 r., głównie w rezultacie wzrostu: wartości sprzedanych towarów i materiałów (o 309,8 mln zł), zużycia materiałów i energii (o 54,5 mln zł), usług obcych (o 12,8 mln zł) oraz kosztu świadczeń pracowniczych (o 49,9 mln zł). Wzrost ten był spowodowany głównie ekspansją sieci sklepów Grupy Dino oraz rosnącą sprzedażą w istniejącej sieci sklepów (LfL).

Dino Polska to właściciel sieci supermarketów proximity w Polsce. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r. i od tego czasu szybko urosła. W piątek rano kurs akcji Dino spada o 3 proc. do 153 zł. Od początku roku wartość spółki urosła o blisko 60 proc.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT dinopl, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR