
Fot. Dino Polska
W identycznym tempie wzrósł zysk operacyjny. Na tym poziomie Dino Polska miało nieco ponad 150 mln zł. Zysk EBITDA zwiększył się rok do roku o 36 proc. do 192,5 mln zł, a marża EBITDA wyniosła 9,5 proc., podczas gdy rok temu było to 9,2 proc. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 2.023,3 mln zł w III kw. 2019 r. wobec 1.543,93 mln zł rok wcześniej.
Narastająco, po 9 miesiącach 2019 r. spółka miała 281,91 mln zł skonsolidowanego zysku netto i ponad 5,5 mld zł przychodów ze sprzedaży. Zysk EBITDA zwiększył się rok do roku o 36,5 proc. do 505,7 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 9,2 proc. i była o 0,4 pkt proc. wyższa niż w okresie styczeń-wrzesień 2018 r.
– Znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL)2 . Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w III kwartale 2019 r. 12 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2018 r. W okresie styczeń-wrzesień 2019 r. wzrost sprzedaży LfL wyniósł 11,4 proc. – informuje zarząd.
Dino Polska w minionym kwartale uruchomiło 57 nowych sklepów Dino, czyli o 24 proc. więcej niż przed rokiem. Narastająco od początku roku sieć powiększyła się o 138 sklepów w stosunku do 120 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na koniec września sieć Dino liczyła 1.113 marketów, o 218 więcej niż przed rokiem.
Łączne koszty według rodzaju wzrosły o 446,9 mln zł, czyli o 31,3 proc., do 1.876,2 mln zł w III kw. 2019 r. w porównaniu z 1.429,3 mln zł w III kw. 2018 r., głównie w rezultacie wzrostu: wartości sprzedanych towarów i materiałów (o 309,8 mln zł), zużycia materiałów i energii (o 54,5 mln zł), usług obcych (o 12,8 mln zł) oraz kosztu świadczeń pracowniczych (o 49,9 mln zł). Wzrost ten był spowodowany głównie ekspansją sieci sklepów Grupy Dino oraz rosnącą sprzedażą w istniejącej sieci sklepów (LfL).
Dino Polska to właściciel sieci supermarketów proximity w Polsce. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r. i od tego czasu szybko urosła. W piątek rano kurs akcji Dino spada o 3 proc. do 153 zł. Od początku roku wartość spółki urosła o blisko 60 proc.