
Fot. Dino Polska
Dino Polska jeszcze w marcu sygnalizowało, że planuje w tym roku zwiększyć liczbę sklepów o niskich kilkanaście procent, podchodząc z większą ostrożnością do procesu wyboru nowych lokalizacji i budowy placówek.
– Jest to dla nas dużą motywacją do dalszego otwierania nowych marketów Dino. Podobnie jak we wcześniejszych latach, w 2023 r. zamierzamy przeznaczać na to całość wypracowywanych zysków. Z większą ostrożnością niż dotychczas będziemy jednak podchodzić do finansowania zewnętrznego w związku z wysokimi stopami procentowymi, oraz do procesu wyboru nowych lokalizacji i budowy sklepów, by minimalizować wpływ inflacji na nasze koszty rozwoju. Oczekujemy, że w 2023 r. przełoży się to na wzrost ogólnej liczby sklepów Dino o niskich kilkanaście procent – informowała spółka w sprawozdaniu zarządu.
W 2022 r. sieć Dino Polska zwiększyła się o 344 nowe markety (wobec wzrostu o 343 sklepy rok wcześniej), a powierzchnia – o 19,3 proc. r/r (wobec +23,9 proc. w 2021 r.). Na koniec ub.r. grupa miała 2.156 sklepów i 7 centrów dystrybucyjnych.

Liczba sklepów Biedronki i Dino Polska na koniec 2022 r. Źródło: Opracowanie własne