
Fot. Dino Polska
Dino Polska odnotowało 103,91 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2020 r. wobec 66,97 mln zł zysku rok wcześniej. Konsensus rynkowy zakładał wynik na poziomie 88 mln zł. Zysk operacyjny podskoczył r/r z 94,6 mln zł do 143,64 mln zł. Rynkowi eksperci spodziewali się 124 mln zł zysku. Wynik EBITDA wyniósł 190,14 mln zł wobec 132,02 mln zł rok wcześniej (konsensus: 171 mln zł).
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2.220,38 mln zł w I kw. 2020 r. wobec 1.560,48 mln zł rok wcześniej. Tu także Dino okazało się lepsze od oczekiwań. Konsensus rynkowy zakładał wynik na poziomie 2.059 mln zł.
Jak tłumaczy spółka, znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL). W pierwszych trzech miesiącach br. Dino Polska zakończyło proces inwestycyjny dotyczący uruchomienia 39 sklepów.
– Do końca marca 2020 r. uruchomionych zostało 16 sklepów o łącznej powierzchni 6,3 tys. m2, a otwarcie 23 marketów (o łącznej powierzchni 9,1 tys. m2) zostało wstrzymane w związku z wydłużonym procesem uzyskiwania zgód na ich uruchomienie, co z kolei wynikało z ograniczeń w działaniach organów administracji państwowej. Oczekuje się, że sklepy te będą stopniowo otwierane w II kw. 2020 r. – czytamy dalej.
Na koniec marca br. sieć Dino składała się z 1.257 placówek.
Jednak tym, co wśród inwestorów budzi największy respekt jest wzrost sprzedaży LfL. W I kwartale wynik podskoczył aż o 20,3 proc.
– W marcu 2020 r. na wysoką dynamikę przychodów wpłynęły wzmożone zakupy realizowane przez klientów Dino w związku z sytuacją epidemiologiczną w Polsce – zaznaczyła spółka.

Porównanie trendów inflacyjnych w Polsce oraz wzrost przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL) Dino. Źródło: Dino Polska.
Pod tym względem Dino Polska zostawiło konkurencję daleko w tyle. W tym samym okresie sprzedaż LFL Biedronki urosła o 13 proc., a Eurocashu o 8 proc.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r. W poniedziałek kurs akcji spółki rośnie o 10,8 proc. do 172,50 zł.