DM BDM podwyższył cenę docelową akcji Dino Polska do 245 zł
Adrian Górniak, analityk BDM Dom Maklerski, w raporcie z 13 stycznia wydał zalecenie redukuj dla Dino Polska. Cena docelowa uległa podwyższeniu ze 142 zł do 245 zł z akcję.

Fot. Dino Polska
Analityk BDM DM po publikacji lepszych niż zakładał odczytów w 2-3Q’20, zdecydował się na podniesienie prognoz w kolejnych latach. Ekspert uważa jednak, że bieżący konsensus jest zbyt optymistyczny, biorąc pod uwagę wymagającą bazę z ubiegłego roku (1/3Q’20, wpływ COVID-19 na decyzje zakupowe) oraz wprowadzane w ’21 zmiany legislacyjnie (podatek od obrotu, opłata cukrowa).
Górniak spodziewa się, że miniony kwartał nie przyniósł dużych zmian w tendencjach obserwowanych w poprzednich kwartałach. Prognozuje, że grupa osiągnęła ok. 2,7 mld zł przychodów, ok. 289 mln zł EBITDA i 183 mln zł (odpowiednio +29 proc./+32 proc./+42 proc. r/r).
– Uważamy jednak, że nie będzie to zaskoczenie dla konsensusu rynkowego. Wysoka baza na początku ’21. Ubiegłoroczne wyniki były dodatkowo wsparte przez COVID-19 (klienci dokonywali zakupów na zapas), co było widoczne szczególnie w 1Q’20. We wspomnianym okresie grupa odnotowała odczyt lfl = 20 proc., wzrost sprzedaży = 42 proc. r/r i wzrost EBITDA = 44 proc. r/r. Uważamy, że taki punkt odniesienia może przynieść zdecydowanie niższe dynamiki niż jest do tego przyzwyczajony rynek (wg naszych założeń efekt bazy będzie widoczny w 1/3Q’21), co może być powodem do schłodzenia sentymentu do walorów Dino – czytamy w raporcie przygotowanym przez Adriana Górniaka, analityka BDM Dom Maklerski.
W bieżącym roku w życie weszły dwa przepisy, które z pewnością zdecydowanie przełożą się na ceny i mogą wpływać na zmiany w kształtowaniu się koszyków zakupowych i części popytu. To podatek od sprzedaży detalicznej, który w przypadku Dino może w ’21 wynieść ok. 162 mln zł (1,3 proc. przychodów) oraz opłata cukrowa, która dotyczy wszystkich napojów słodzonych (udział produktów tego typu w koszyku zakupowym ekspert szacuje na podstawie danych GUS na 8-10 proc.). Tym samym może mieć to wpływ na kształtowanie dynamik sprzedażowych.
Spółka jest notowana ze znaczną premią względem grupy porównawczej i to nawet w odniesieniu do podmiotów, które wg prognoz dla ’21 również wykażą ponad 20-procentowy przyrost EBITDA. Ekspert uważa, że tak duża premia jest nieuzasadniona, pomimo wysokiego tempa wzrostu sieci i wyników.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7.646,55 mln zł w 2019 r.
Rekomendacja dla Dino Polska powstała 13 stycznia 2021 r. Autorem rekomendacji jest Adrian Górniak, analityk BDM Dom Maklerski. Raport ze skrótem rekomendacji jest do pobrania TUTAJ