
Fot. mat. prasowe
Grupa Żabka odnotowała 192 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kwartale 2025 r., wobec 157 mln zł rok wcześniej. Skorygowany zysk netto wzrósł o 25,5 proc. r/r do 221 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży zwiększyły się do 7,12 mld zł z 6,13 mld zł rok wcześniej, a sprzedaż do klienta końcowego wzrosła o 14 proc., do 8,1 mld zł.
Wynik EBITDA sięgnął 1 mld zł wobec 866 mln zł rok wcześniej, a skorygowana EBITDA wzrosła o 20,1 proc. r/r do 1,06 mld zł. Marża skorygowanego wyniku EBITDA poprawiła się o 0,6 pkt proc. r/r, do 13 proc.
– Rosnąca sprzedaż, przekładająca się na pozytywne efekty skali, korzystnie wpłynęła na zyskowność bezpośrednią. W połączeniu z dyscypliną kosztową przełożyło się to w II kwartale 2025 r. na 20 proc. wzrostu skorygowanego wyniku EBITDA oraz poprawę marży skorygowanego wyniku EBITDA o 0,6 pkt proc. do poziomu 13 proc. Wolne przepływy pieniężne wzrosły o 15 proc. dzięki skutecznej kontroli wydatków i efektywności kosztowej. Zgodnie z sezonowym trendem, drugi kwartał przyniósł silne przepływy gotówkowe. W efekcie, wskaźnik finansowego długu netto do skorygowanego wyniku EBITDA obniżył się o 0,5x r/r, osiągając na koniec pierwszego półrocza poziom 1,2x – mówi Marta Wrochna-Łastowska, CFO Grupy Żabka.
– Informacja pozytywna. Kontrola kosztów pozytywnie wpłynęła na zysk netto dla akcjonariuszy, pomimo nieco niższych od oczekiwań przychodów. Spółka otworzyła w Polsce 800 sklepów (z planowanych na cały 2025 r. 1300) oraz 100 sklepów w Rumunii – skomentował Sobiesław Kozłowski, analityk Noble Securities.
W całym I półroczu 2025 r. Grupa Żabka osiągnęła 67 mln zł zysku netto wobec 58 mln zł rok wcześniej. Przychody sięgnęły 12,79 mld zł, rosnąc z 11,15 mld zł, a sprzedaż do klienta końcowego wyniosła 14,8 mld zł (+14,4 proc. r/r). Skorygowany zysk netto zwiększył się o 82,9 proc. r/r do 144 mln zł.
Skorygowana EBITDA w I półroczu 2025 r. wzrosła o 18,2 proc. r/r do 1,65 mld zł, przy wzroście marży do 11,2 proc. wobec 10,9 proc. rok wcześniej.
– Osiągnięte dobre wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2025 potwierdzają skuteczność zaprezentowanej inwestorom strategii rozwoju, opartej na nowoczesnym ekosystemie modern convenience. Systematycznie zwiększamy skalę działalności, zarówno poprzez rozwój sieci sklepów, jak i rozbudowę oferty cyfrowej (…). Dynamiczny rozwój obserwujemy również na rynku rumuńskim, gdzie sieć Froo uruchomiła ponad 100 sklepów zaledwie rok po debiucie – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
– Pierwsze półrocze 2025 oraz II kwartał to dobry okres dla naszej firmy, w którym według danych Nielsena rozwijaliśmy się ponad dwukrotnie szybciej niż rynek, zwiększając swój udział do 10,6 proc. z 9,9 proc. rok wcześniej. W czerwcu 2025 r. zakończyliśmy strategiczny projekt montażu pieców gastronomicznych we wszystkich sklepach (…). Równocześnie znacząco powiększyliśmy asortyment produktów dostępnych do szybkiego zakupu i dostawy online – teraz można zamówić już ponad 10 tysięcy różnych produktów przez naszą nową platformę delio+ – mówi Tomasz Blicharski, group chief strategy & development officer.
Sprzedaż LfL wzrosła o 6,1 proc. r/r zarówno w I połowie roku, jak i w II kwartale. Żabka otworzyła 368 nowych sklepów w II kwartale i zwiększyła liczbę placówek do 11 793 na koniec czerwca 2025 r. Grupa szacuje, że docelowo może prowadzić 19 500 sklepów w Polsce i 4 000 w Rumunii.
Kanały cyfrowe (DCO) zwiększyły sprzedaż o 26 proc. r/r w I półroczu i o 28 proc. w II kwartale. Wolne przepływy pieniężne wyniosły 1,17 mld zł w I półroczu, a w II kwartale wzrosły o 14 proc. do 1,07 mld zł. Nakłady inwestycyjne sięgnęły 740 mln zł (+14,7 proc. r/r).
– Wypracowane wyniki stanowią solidną podstawę do utrzymania marży skorygowanego wyniku EBITDA na poziomie 12-13 proc. na koniec 2025 r. oraz dalszej poprawy rentowności skorygowanego zysku netto do około 3 proc. w krótkim okresie – mówi Marta Wrochna-Łastowska, CFO Grupy Żabka.
– W całym 2025 roku spodziewamy się solidnego wzrostu sprzedaży LfL (w przedziale od średnich do wysokich jednocyfrowych wartości procentowych), który będzie wspierany innowacjami oraz rozwojem rozwiązań cyfrowych – mówi Tomasz Blicharski.
– Grupa będzie koncentrować się na zwiększaniu efektywności oraz realizacji strategicznego celu, jakim jest podwojenie wartości sprzedaży do klienta końcowego w latach 2023-2028 – mówi Tomasz Suchański.
Grupa Żabka prowadzi sieć sklepów convenience w modelu franczyzowym oraz autonomiczne sklepy Żabka Nano. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2024 r. i wchodzi w skład indeksu WIG20.