
Fot. mat. prasowe
Grupa Żabka poinformowała, że realizuje plan pięciokrotnego zwiększenia skali oferty cyfrowej (Digital Customer Offering – DCO) do 2028 roku. W I półroczu 2025 r. kanały cyfrowe spółki odnotowały wzrost sprzedaży do klienta końcowego o 26 proc., w tym 28 proc. w II kwartale. W ocenie spółki przybliża to Grupę do realizacji celu przedstawionego przy okazji debiutu giełdowego w październiku 2024 r.
– Rok temu, przy okazji IPO, powiedzieliśmy, że obszar Digital Customer Offering zwiększy skalę około pięciu razy w ciągu najbliższych pięciu lat, czyli jeszcze zostały cztery lata. Jesteśmy dokładnie na tej ścieżce – powiedział Tomasz Blicharski, Group Chief Strategy & Development Officer.
Do najważniejszych działań w obszarze cyfrowym zaliczono rozwój platformy delio+, która obecnie oferuje ponad 10 tys. produktów w modelu q-commerce, a także dalsze udoskonalenie platformy reklamowej Żabka Ads.
W I półroczu 2025 r. Grupa Żabka osiągnęła 67 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 58 mln zł rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży wzrosły do 12 791 mln zł z 11 148 mln zł rok wcześniej. Skorygowany zysk netto wzrósł o 82,9 proc. r/r i wyniósł 144 mln zł.
Zysk EBITDA Grupy wyniósł 1 547 mln zł wobec 1 379 mln zł rok wcześniej. Skorygowana EBITDA zwiększyła się o 18,2 proc. r/r do 1 654 mln zł, a marża skorygowanego wyniku EBITDA wzrosła do 11,2 proc. wobec 10,9 proc. w analogicznym okresie 2024 r.
Sprzedaż do klienta końcowego w I półroczu 2025 r. sięgnęła 14,8 mld zł, co oznacza wzrost o 14,4 proc. r/r. Sprzedaż porównywalna (LfL) wzrosła o 6,1 proc. r/r zarówno w I półroczu, jak i w II kwartale.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje sieć sklepów convenience działających w modelu franczyzowym oraz sklepy autonomiczne Żabka Nano. Spółka wchodzi w skład indeksu WIG20.