aypbsnik
Advertisement
PARTNER SERWISU
qhlhncdk

Eurocash nadal ma problem z topniejącym zyskiem

Omawiane walory:

Krajowy lider w hurtowej dystrybucji żywności i innych towarów szybko rotujących kolejny kwartał z rzędu zanotował spadek zysków przy jednoczesnym wzroście sprzedaży. Na plus spółce można zapisać wzrost cash flow operacyjnego.

W III kwartale 2014 roku Eurocash zanotował 57,5 mln zł zysku netto. Konsensus PAP zakładał 60,5 mln zł, a rok wcześniej grupa handlowa zarobiła 73,9 mln zł. Wynik EBITDA wyniósł 112,8 mln zł wobec 111,1 mln zł oczekiwanych przez rynek i 115,2 mln zł rok wcześniej. Marża na tym poziomie spadła o 0,21 p.p i do 2,5 proc.

W minionym kwartale grupa wypracowała 4,5 mld zł przychodów. Analitycy spodziewali się przychodów na poziomie 4,36 mld zł. Sprzedaż formatu Cash&Carry do odbiorców zewnętrznych wyniosła 1.314,86 mln zł (wzrost o 6 proc. r/r). Również w podobnym tempie rosła sprzedaż hurtowa realizowana przez centra dystrybucyjne Delikatesy Centrum i opiewała na 484,58 mln zł. Sprzedaż KDWT do klientów zewnętrznych wyniosła 852,59 mln zł i wzrosła o 5,9 proc. Natomiast wartość sprzedaży do klientów zewnętrznych Eurocash Dystrybucja spadła o 7,2 proc. do 1.063 mln zł.

– W III kwartale 2014 r., pomimo utrzymującej się trudnej sytuacji na rynku dystrybucji żywności, Grupa Eurocash osiągnęła ponad 6-procentowy wzrost skonsolidowanej sprzedaży, któremu towarzyszył wzrost marży brutto na sprzedaży (10,40 proc. wobec 10,15 proc. w III kwartale 2013 r.). Po trzech kwartałach narastająco skonsolidowana sprzedaż była wyższa o 1,71 proc. r./r., na co wpływ miało zakończenie współpracy z siecią sklepów Stokrotka w połowie 2013 r. Sprzedaż zrealizowana w pierwszym półroczu 2013 r. do Stokrotki wyniosła 372 mln zł. – czytamy w raporcie spółki.

>> W serwisie niebawem pojawią się najnowsze dane finansowe spółki >> Zobacz jak zmieniły się podstawowe wskaźniki Eurocashu po wynikach za III kwartał

Narastająco po trzech kwartałach tego roku EBITDA spadła w ujęciu r/r o 8,2 proc. do 255,2 mln zł. Natomiast zysk netto skurczył się o 26 proc. do 108 mln zł. Z raportu wynika, że grupa ponosi w tym roku zwiększone koszty sprzedaży związane m.in. z akcjami promocyjnymi wspierającymi sprzedaż (własną i franczyzobiorców). Jednocześnie w dalszym ciągu ponosi koszty związane z operacyjną integracją i reorganizacją Eurocash Dystrybucja (dawny Tradis). Pełne efekty tego procesu mają być widoczne dzięki pełnej integracji systemów logistycznych Eurocash Dystrybucja oraz Delikatesów Centrum.

Cash flow pokazuje, że w III kwartale tego roku przepływy z działalności operacyjnej wyniosły prawie 106 mln zł i wzrosły z 89,4 mln zł. Na koniec września zobowiązania grupy zwiększyły się do 4,03 mld zł z 3,94 mld zł na koniec zeszłego roku.

W tym roku na akcjach spółki dominuje przecena i od początku stycznia jej notowania straciły ponad 30 proc. Warto jednak zwrócić uwagę, że niedawno Wood&Company wydał rekomendację kupuj, z ceną docelową 39 zł. Analitycy oczekują, że spółka wróci na ścieżkę wzrostu dzięki odzyskaniu kontroli operacyjnej nad Tradisem, rozwojowi Delikatesów Centrum oraz powrotowi na rynek fuzji i przejęć.

wykres_Eurocash

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Eurocash rozwija markę własną „Codzienny” i zapowiada wzrost udziału private label

    Grupa EUROCASH ogłosiła wprowadzenie nowej marki własnej "Codzienny", obejmującej artykuły pierwszej potrzeby. To element strategii, której celem jest zwiększenie udziału produktów private label w całkowitej sprzedaży z obecnych 5 proc.

  • Eurocash pogłębia stratę netto, ale poprawia rentowność EBITDA w II kwartale 2025

    Grupa EUROCASH zakończyła II kwartał 2025 r. stratą netto przypisaną akcjonariuszom jednostki dominującej w wysokości 13,5 mln zł, jednak poprawiła zysk EBITDA do 229,54 mln zł. Spółka odnotowała wzrost rentowności mimo spadku przychodów i kontynuowała działania optymalizacyjne.

  • 3 spółki z szansą na skokową poprawę zysku netto

    Trwa sezon wyników za II kwartał, a wraz z nim polowanie na spółki z ponadprzeciętnymi dynamikami. Na bazie prognoz analityków Noble Securities wytypowaliśmy trzy spółki, które w najbliższych tygodniach mogą popisać się skokową poprawą zysku netto.

  • Eurocash, Chorten i Netto tworzą wspólną spółkę, by wejść do europejskiej grupy zakupowej EMD

    Grupa EUROCASH, Grupa Chorten i Netto Polska zamierzają powołać spółkę joint venture, która umożliwi im przystąpienie do European Marketing Distribution (EMD) – największej europejskiej grupy zakupowej w branży FMCG. Warunkiem transakcji jest zgoda UOKiK. Współpraca ma zwiększyć siłę zakupową sieci i obniżyć koszty w łańcuchu dostaw.

  • Nowe rekomendacje dla Żabki i Eurocashu

    Najnowsze rekomendacje przyniosły zmiany w ocenie dwóch istotnych graczy z sektora handlu detalicznego. Grupa Żabka została objęta pozytywnym pokryciem przez Wood & Company, natomiast analitycy Oddo BHF skorygowali swoje nastawienie do EUROCASHu.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat