wrkxemwj
PARTNER SERWISU
lovsqvuc

Eurocash rozwija markę własną „Codzienny” i zapowiada wzrost udziału private label

Omawiane walory:

Grupa Eurocash ogłosiła wprowadzenie nowej marki własnej "Codzienny", obejmującej artykuły pierwszej potrzeby. To element strategii, której celem jest zwiększenie udziału produktów private label w całkowitej sprzedaży z obecnych 5 proc.

Eurocash rozwija markę własną "Codzienny" i zapowiada wzrost udziału private label

Fot. spółka

Wartość sprzedaży produktów marek własnych w sieciach Grupy Eurocash sięga obecnie ok. 900 mln zł, co stanowi 5 proc. całkowitych obrotów. Spółka zapowiada znaczące zwiększenie tego udziału w najbliższych latach, a jednym z kroków w tym kierunku jest debiut nowej marki „Codzienny”.

Nowy brand obejmuje szeroką gamę podstawowych produktów spożywczych, takich jak nabiał, produkty suche, oleje, napoje, konserwy czy jaja. W sprzedaży dostępnych jest już ponad 50 pozycji, a do końca 2025 roku oferta ma objąć 120 indeksów. Produkty z linii „Codzienny” są obecne w Delikatesach Centrum, a Eurocash planuje ich wdrożenie także w innych sieciach należących do grupy.

– Dla lokalnych sklepów codzienne produkty były zawsze kluczową kategorią, a jednocześnie najtrudniejszą do konkurowania z sieciami dyskontowymi. Nasza nowa marka daje detalistom gotowe narzędzie, które odwraca ten trend. Widoczna i czytelna prezentacja asortymentu sygnalizuje klientom atrakcyjną ofertę cenową, ułatwia szybkie odnalezienie artykułów pierwszej potrzeby, zwiększa ich rotację i jednocześnie buduje lojalność – powiedziała dyrektor Działu Marki Własnej w Grupie Eurocash Małgorzata Zielińska, cytowana w komunikacie.

W ostatnich miesiącach Grupa Eurocash konsekwentnie poszerza portfolio produktów private label. Do oferty dołączyły m.in. słodka marka Ameli, piwo Gilde oraz winiarski brand Grape Talk, funkcjonujący pod szyldem Faktorii Win. Marka „Codzienny” ma wzmacniać konkurencyjność tradycyjnych sklepów i odpowiadać na zapotrzebowanie na tzw. produkty pierwszej ceny.

– Obecnie wartość sprzedaży private label wynosi około 900 mln zł, co stanowi 5 proc. całkowitej sprzedaży Grupy. W najbliższych latach planujemy znacząco zwiększyć udziały marek własnych. Stawiamy na dywersyfikację oferty, dostosowując ją do różnych stylów życia i budżetów konsumentów. Marka ‚Codzienny’ jest ważnym elementem tej strategii – zakończyła Zielińska.

Eurocash to największy w Polsce hurtowy dystrybutor produktów FMCG, organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan i Euro Sklep. Grupa jest także właścicielem platformy e-grocery Frisco.pl oraz partnerem logistycznym i technologicznym dla sklepów lokalnych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 roku i wchodzi w skład indeksu mWIG40.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Eurocash pogłębia stratę netto, ale poprawia rentowność EBITDA w II kwartale 2025

    Grupa EUROCASH zakończyła II kwartał 2025 r. stratą netto przypisaną akcjonariuszom jednostki dominującej w wysokości 13,5 mln zł, jednak poprawiła zysk EBITDA do 229,54 mln zł. Spółka odnotowała wzrost rentowności mimo spadku przychodów i kontynuowała działania optymalizacyjne.

  • 3 spółki z szansą na skokową poprawę zysku netto

    Trwa sezon wyników za II kwartał, a wraz z nim polowanie na spółki z ponadprzeciętnymi dynamikami. Na bazie prognoz analityków Noble Securities wytypowaliśmy trzy spółki, które w najbliższych tygodniach mogą popisać się skokową poprawą zysku netto.

  • Eurocash, Chorten i Netto tworzą wspólną spółkę, by wejść do europejskiej grupy zakupowej EMD

    Grupa EUROCASH, Grupa Chorten i Netto Polska zamierzają powołać spółkę joint venture, która umożliwi im przystąpienie do European Marketing Distribution (EMD) – największej europejskiej grupy zakupowej w branży FMCG. Warunkiem transakcji jest zgoda UOKiK. Współpraca ma zwiększyć siłę zakupową sieci i obniżyć koszty w łańcuchu dostaw.

  • Nowe rekomendacje dla Żabki i Eurocashu

    Najnowsze rekomendacje przyniosły zmiany w ocenie dwóch istotnych graczy z sektora handlu detalicznego. Grupa Żabka została objęta pozytywnym pokryciem przez Wood & Company, natomiast analitycy Oddo BHF skorygowali swoje nastawienie do EUROCASHu.

  • Tąpnięcie na kursie Eurocashu. Wyniki znacznie poniżej oczekiwań

    Grupa EUROCASH zakończyła pierwszy kwartał 2025 roku ze stratą netto i niższą EBITDA niż rok wcześniej, nie spełniając oczekiwań analityków. Spadki w sprzedaży zarówno w segmencie hurtowym, jak i detalicznym, nie zostały zrekompensowane wzrostem marży brutto. Wyzwaniem pozostają słabe dynamiki LFL i koszty ekspansji nowych formatów. W czwartek rano kurs akcji spada o 10 proc.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat