
Fot. spółka
Wartość sprzedaży produktów marek własnych w sieciach Grupy Eurocash sięga obecnie ok. 900 mln zł, co stanowi 5 proc. całkowitych obrotów. Spółka zapowiada znaczące zwiększenie tego udziału w najbliższych latach, a jednym z kroków w tym kierunku jest debiut nowej marki „Codzienny”.
Nowy brand obejmuje szeroką gamę podstawowych produktów spożywczych, takich jak nabiał, produkty suche, oleje, napoje, konserwy czy jaja. W sprzedaży dostępnych jest już ponad 50 pozycji, a do końca 2025 roku oferta ma objąć 120 indeksów. Produkty z linii „Codzienny” są obecne w Delikatesach Centrum, a Eurocash planuje ich wdrożenie także w innych sieciach należących do grupy.
– Dla lokalnych sklepów codzienne produkty były zawsze kluczową kategorią, a jednocześnie najtrudniejszą do konkurowania z sieciami dyskontowymi. Nasza nowa marka daje detalistom gotowe narzędzie, które odwraca ten trend. Widoczna i czytelna prezentacja asortymentu sygnalizuje klientom atrakcyjną ofertę cenową, ułatwia szybkie odnalezienie artykułów pierwszej potrzeby, zwiększa ich rotację i jednocześnie buduje lojalność – powiedziała dyrektor Działu Marki Własnej w Grupie Eurocash Małgorzata Zielińska, cytowana w komunikacie.
W ostatnich miesiącach Grupa Eurocash konsekwentnie poszerza portfolio produktów private label. Do oferty dołączyły m.in. słodka marka Ameli, piwo Gilde oraz winiarski brand Grape Talk, funkcjonujący pod szyldem Faktorii Win. Marka „Codzienny” ma wzmacniać konkurencyjność tradycyjnych sklepów i odpowiadać na zapotrzebowanie na tzw. produkty pierwszej ceny.
– Obecnie wartość sprzedaży private label wynosi około 900 mln zł, co stanowi 5 proc. całkowitej sprzedaży Grupy. W najbliższych latach planujemy znacząco zwiększyć udziały marek własnych. Stawiamy na dywersyfikację oferty, dostosowując ją do różnych stylów życia i budżetów konsumentów. Marka ‚Codzienny’ jest ważnym elementem tej strategii – zakończyła Zielińska.
Eurocash to największy w Polsce hurtowy dystrybutor produktów FMCG, organizator znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan i Euro Sklep. Grupa jest także właścicielem platformy e-grocery Frisco.pl oraz partnerem logistycznym i technologicznym dla sklepów lokalnych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 roku i wchodzi w skład indeksu mWIG40.