vhggdwps
Advertisement
PARTNER SERWISU
uoetelhj

Eurocash, Chorten i Netto tworzą wspólną spółkę, by wejść do europejskiej grupy zakupowej EMD

Omawiane walory:

Grupa Eurocash, Grupa Chorten i Netto Polska zamierzają powołać spółkę joint venture, która umożliwi im przystąpienie do European Marketing Distribution (EMD) – największej europejskiej grupy zakupowej w branży FMCG. Warunkiem transakcji jest zgoda UOKiK. Współpraca ma zwiększyć siłę zakupową sieci i obniżyć koszty w łańcuchu dostaw.

Eurocash, Chorten, i, Netto, tworzą, wspólną, spółkę, by, wejść, do, europejskiej, grupy, zakupowej, EMD,

Fot. spółka

Trzy duże podmioty rynku detalicznego w Polsce – Grupa Eurocash, Grupa Chorten i Netto Polska – planują utworzenie wspólnego przedsiębiorcy w formie spółki joint venture. Celem inicjatywy jest przystąpienie do grupy zakupowej European Marketing Distribution (EMD), która zrzesza detalistów i dystrybutorów z ponad 15 krajów Europy. Transakcja wymaga zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Nowy podmiot ma dołączyć do EMD po uzyskaniu odpowiednich zgód regulacyjnych, co może nastąpić w 2026 roku. Uczestnicy podkreślają, że współpraca w ramach EMD pozwoli im zwiększyć możliwości zakupowe na szczeblu europejskim i generować oszczędności w łańcuchu dostaw. Te środki mają zostać przeznaczone na poprawę oferty dla klientów końcowych.

Jak wskazano we wspólnym komunikacie, nowy członek EMD będzie reprezentował łącznie około 20 tys. sklepów, które generują roczny obrót przekraczający 12 mld euro. Czyni to grupę drugim co do wielkości graczem na polskim rynku sprzedaży detalicznej.

– Obecność nowego uczestnika w EMD, który zostanie utworzony przez Grupę Eurocash, Grupę Chorten i Netto Polska, powinna przełożyć się na poprawę warunków zakupowych dla detalistów współpracujących w ramach sieci Grupy Eurocash i Chorten oraz klientów sieci sklepów Netto Polska. Razem zrzeszają one około 20 tys. sklepów, generując roczny obrót przekraczający 12 mld euro, co czyni je drugim największym graczem na polskim rynku sprzedaży detalicznej – czytamy w komunikacie.

– Dołączenie do EMD – silnej grupy opartej na partnerstwie, współpracującej z największymi globalnymi producentami i oferującej szeroki wachlarz produktów oraz narzędzi marketingowych – to dla nas krok, który pozwoli wzmocnić pozycję naszych sklepów, przyspieszyć rozwój zorientowany na klienta i realnie wpłynąć na pozytywną zmianę na polskim rynku – mówi Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash.

European Marketing Distribution to międzynarodowa grupa zakupowa, skupiająca niezależnych detalistów i dystrybutorów branży FMCG z całej Europy. Umożliwia członkom prowadzenie wspólnych negocjacji handlowych z globalnymi producentami, co wzmacnia ich pozycję zakupową i poprawia warunki współpracy z dostawcami. EMD działa w kilkunastu krajach i obsługuje setki tysięcy sklepów.

Netto Polska to sieć dyskontów należąca do duńskiej Salling Group. Posiada blisko 680 sklepów i zatrudnia ponad 8 tys. pracowników. Sieć działa na polskim rynku od 30 lat.

Grupa Chorten to ogólnopolska sieć sklepów spożywczych oparta na polskim kapitale. Zrzesza ponad 3000 placówek niezależnych detalistów. Powstała w 2009 roku z inicjatywy podlaskich przedsiębiorców.

Grupa Eurocash to największy polski dystrybutor hurtowy produktów FMCG. Współpracuje z sieciami takimi jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep. Spółka jest także właścicielem Frisco.pl – lidera rynku e-grocery. Eurocash jest notowany na GPW od 2005 roku i wchodzi w skład indeksu mWIG40.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Eurocash rozwija markę własną „Codzienny” i zapowiada wzrost udziału private label

    Grupa EUROCASH ogłosiła wprowadzenie nowej marki własnej "Codzienny", obejmującej artykuły pierwszej potrzeby. To element strategii, której celem jest zwiększenie udziału produktów private label w całkowitej sprzedaży z obecnych 5 proc.

  • Eurocash pogłębia stratę netto, ale poprawia rentowność EBITDA w II kwartale 2025

    Grupa EUROCASH zakończyła II kwartał 2025 r. stratą netto przypisaną akcjonariuszom jednostki dominującej w wysokości 13,5 mln zł, jednak poprawiła zysk EBITDA do 229,54 mln zł. Spółka odnotowała wzrost rentowności mimo spadku przychodów i kontynuowała działania optymalizacyjne.

  • 3 spółki z szansą na skokową poprawę zysku netto

    Trwa sezon wyników za II kwartał, a wraz z nim polowanie na spółki z ponadprzeciętnymi dynamikami. Na bazie prognoz analityków Noble Securities wytypowaliśmy trzy spółki, które w najbliższych tygodniach mogą popisać się skokową poprawą zysku netto.

  • Nowe rekomendacje dla Żabki i Eurocashu

    Najnowsze rekomendacje przyniosły zmiany w ocenie dwóch istotnych graczy z sektora handlu detalicznego. Grupa Żabka została objęta pozytywnym pokryciem przez Wood & Company, natomiast analitycy Oddo BHF skorygowali swoje nastawienie do EUROCASHu.

  • Tąpnięcie na kursie Eurocashu. Wyniki znacznie poniżej oczekiwań

    Grupa EUROCASH zakończyła pierwszy kwartał 2025 roku ze stratą netto i niższą EBITDA niż rok wcześniej, nie spełniając oczekiwań analityków. Spadki w sprzedaży zarówno w segmencie hurtowym, jak i detalicznym, nie zostały zrekompensowane wzrostem marży brutto. Wyzwaniem pozostają słabe dynamiki LFL i koszty ekspansji nowych formatów. W czwartek rano kurs akcji spada o 10 proc.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

Sprawdź jak StockWatch.pl może pomóc Ci w skutecznym inwestowaniu

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat