Happy Pack wdraża autorskie oprogramowanie e-happy.pack, automatyzujące proces dostarczania i odbioru przesyłek kurierskich w punktach. System ten to integracyjna platforma systemów logistycznych, która będzie współpracować z największymi w Polsce firmami kurierskimi: UPS, DHL Express, Orlen Paczka z możliwością dołączenia kolejnych operatorów. Spółka prowadzi obecnie rozmowy z Allegro, DPD, InPost, GLS.
– Na dziś każda z znanych mi firm kurierskich wyraża chęć współpracy, a jedynym elementem jest tylko nakład pracy na integrację z naszym systemem. Większość z nich taką współpracę z nami deklaruje po osiągnięciu odpowiedniej liczby PUDO w Polsce – powiedział Rafał Moryto, pomysłodawca i prezes zarządu Happy Pack SA.
W 2020 roku spółka rozpoczęła realizację projektu budowy sieci paczko-punktów Happy Pack. Do końca roku 2021 uruchomiła 7 własnych punktów PUDO (PickUp Drop Off), w których klienci mogą nadawać i odbierać przesyłki, zakupić materiały do pakowania, realizować drobne wydruki np. etykiet.
– Na koniec 2021 roku obsłużyliśmy 110 tys. paczek – mając tylko 7 punktów. 25 partnerskich powstało w okresie ostatnich dwóch miesięcy i jeszcze pełnych danych nie posiadamy. Punkt potrzebuje od uruchomienie około 3 miesięcy na wypracowanie już stabilnie wzrostowej liczby obsługiwanych paczek – powiedział Rafał Moryto.
Happy Pack na rozwój projektu chce pozyskać 1 mln zł z emisji akcji, prowadzonej we współpracy z Beesfund. Na ten moment 118 inwestorów zadeklarowało 505 tys. zł. Zapisy na akcje trwają do 20 września. Pozyskane środki spółka chce przeznaczyć na dokończenie, wdrożenie oraz rozbudowę systemu e-happy.pack (430 tys. zł), rozbudowę działu sprzedaży w 8 województwach (294 tys. zł), marketing (212 tys. zł) i dokończenie prac oraz wdrożenie serwisu sprzedaży usług kurierskich www.happypack.pl (64 tys. zł). Spółka zapowiada też drugą rundę finansowania na 2023 rok.
– Nasze analizy wskazują, iż 2 runda będzie na kwotę około 5 mln zł w celu domknięcia budżetu na realizację 10 tys. punktów w Polsce – powiedział Rafał Moryto.
W perspektywie 5 lat spółka planuje debiut na NewConnect.
– Obecnie wskaźniki giełd światowych idą mocno w dół i według analiz rynek zacznie się odbijać około 2024/2025, więc widzimy dla siebie czas w 2026 jako idealny. Drugim aspektem jest zbudowanie sieci, która da nam mocną podstawę finansową i przy ewentualnych kłopotach rynków kapitałowych będziemy mogli realizować akwizycję na Europę – powiedział Rafał Moryto.
Czat odbywa się w ramach projektu #WDrodzeNaGPW, który organizowany jest przez portal StockWatch.pl oraz agencję PR Strict Minds. Partnerami są platforma crowdfundingowa CrowdWay i Giełda Papierów Wartościowych. Celem projektu W drodze na GPW jest edukacja w zakresie inwestycji w spółki niepubliczne. W trakcie serii czatów zaprezentują się podmioty, które już pozyskały finansowanie w ramach emisji akcji, są w jej trakcie lub planują jej przeprowadzenie. Serię uzupełni konferencja online, podczas której zaproszeni eksperci będą dyskutować m.in. na temat stanu rynku, zmian prawnych, metod analizy, czy źródeł finansowania przedsiębiorstw w Polsce.