Trakcja podpisała dwie umowy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad na budowę odcinków drogi ekspresowej S5. Pierwsze zlecenie dotyczy odcina o długości 19,3 km i opiewa na 351,97 mln zł brutto. W skład konsorcjum wchodzą Trakcja, jako lider z 85-proc. udziałem w wartości umowy i PUT Intercor w roli partnera. Druga umowa dotyczy odcinaka długości 14,7 km. Wartość kontraktu to 369 mln zł brutto. Tu mamy także podobny skład konsorcjum, ale z tą różnicą, że Trakcja występuje jako partner. Na razie udziały członków konsorcjum w wartości tej umowy są przedmiotem negocjacji.
– Obecny rok jest dla nas przełomowym pod względem dywersyfikacji przychodów. W Polsce zwiększamy wpływy z rynku drogowego, zaś na Litwie z kolejowego. Posiadamy także specjalistyczny sprzęt drogowy, a w przyszłym roku uruchomimy nową wytwórnię mas bitumicznych. Nasza kadra inżynieryjna i znaczna część naszego potencjału mechanicznego, mogą być wykorzystane zarówno na drogach i kolei. – komentuje Jarosław Tomaszewski, prezes Trakcji.
Trakcja w ostatnim czasie zdobyła więcej dużych kontraktów. W tym miesiącu poinformowała o umowie z PKP Polskie Linie Kolejowe o wartości 213,2 mln zł brutto. We wrześniu budowlana grupa dopięła zlecenie drogowe na Litwie. Tu wartość brutto robót wynosi 38,5 mln EUR. Na koniec czerwca portfel zamówień Trakcji na koniec czerwca opiewał na 698 mln zł wobec 2.515 mln zł przed rokiem. Przy czym należy dodać, że w lipcu i sierpniu grupa podpisała nowe umowy o łącznej wartości ponad 700 mln zł, a we wrześniu i październiku przybyły kolejne duże zlecenia. W minionym półroczu Trakcja osiągnęła 564,77 mln zł przychodów, co oznaczało 2-proc. spadek r/r, natomiast zysk netto wzrósł z 9,13 mln zł do 18,09 mln zł.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Trakcji
Na ostatnich pięciu sesjach akcje Trakcji zyskały 11 proc. i tym samym poprawiły tegoroczną stopę zwrotu do 30 proc. Należy też zauważyć mocne zachowanie w tym roku indeksu WIG-Budownictwo, który od początku roku zyskał 43 proc. Niewątpliwie rynek gra już pod nowe perspektywy dla branży wynikające z nowego budżetu unijnego. Według prognoz, w latach 2014-2023 na infrastrukturę drogową Polska wyda blisko 170 mld zł, w tym 107,2 mld zł na budowę dróg szybkiego ruchu oraz 59 obwodnic. Do 2023 r. nakłady na infrastrukturę kolejową szacowane są na ponad 64 mld zł.