
Mazurska Manufaktura szykuje się do debiutu na NewConnect
– Priorytetem na IV kw. 2021, oprócz wyniku sprzedaży, jest debiut na NewConnect, nasz dom maklerski INC intensywnie pracuje w tej kwestii – powiedział ISBnews Gromek.
Zaznaczył, że trzeba jednak mieć świadomość, iż jako spółka, która pierwotnie pozyskiwała środki na platformie crowdfundingowej, nie traktowała debiutu giełdowego w pierwszym okresie jako priorytetu.
– Dlatego obecnie napotykamy problemy administracyjne związane z podziałem akcji serii B – naszej pierwszej emisji na Beesfund – na akcje serii B1 i B2, czyli akcje serii tych akcjonariuszy, którzy podali nam swój numer konta maklerskiego i tych, którzy go nie podali. Problem jest o tyle złożony, że każda akcja, do której nie mamy przypisanego konta maklerskiego, to koszt sponsora, który musi ponieść spółka, dlatego staramy się optymalizować ten proces i nawet kosztem opóźnienia debiutu przekazać jak najwięcej danych do naszego domu maklerskiego – dodał Gromek.
– Niewiele spółek zdaje sobie sprawę z takiego problemu, a jeszcze mniej go optymalizuje. Dlatego swój debiut zagwarantowaliśmy naszym akcjonariuszom do końca tego roku. Jednak przy okazji chcemy pozyskać jak najwięcej kont maklerskich osób, które zainwestowało w naszą spółkę – podkreślił prezes.
Obok emisji crowdfundingowych, spółka przeprowadziła akcję tokenizacji Browarów Bydgoskich w ramach reaktywacji tego browaru, razem z marką „Bractwo”, do której prawa spółka odzyskała. Wcześniej MMA wzbogaciła swoje portfolio o reaktywowaną mazurską markę Jurand. W październiku pojawiła się z kolei nowa historyczna marka piwa z Małopolski – Krak.
Mazurska Manufaktura to firma specjalizująca się w produkcji wysokoprocentowych alkoholi rzemieślniczych klasy premium.