Pierwsze półrocze br. stało pod znakiem wielkich zmian w Moonlit. Mowa tu nie tylko o nowym planie wydawniczym, ale także o rewolucji kadrowej. W zarządzie oraz radzie nadzorczej pojawiło się sporo nowych twarzy. Jak podkreślił prezes Michał Gardeła, roszady te są odpowiedzią na wyzwania jakie stoją przed spółką oraz potrzebą wsparcia się doświadczeniem i wiedzą ekspertów.
– Wiele się nauczyliśmy, dostosowaliśmy plan wydawniczy, dobraliśmy do niego odpowiedni zespół, skoncentrowaliśmy się na mniejszej liczbie projektów wyróżniających się wysokim potencjałem sprzedażowym, wprowadziliśmy najwyższe standardy korporacyjne oraz dodatkową motywację dla zespołu w postaci pakietów akcji. Dla niezdecydowanych proponowałbym na bieżąco śledzić postępy projektów Model Builder oraz Dog Trainer, zdanie zgromadzonych wokół nich graczy, a przede wszystkim pozycje produkcji na Steam Top Wishlist. Zdaniem spółki oraz ekspertów z branży, projekty te mają niesamowicie duży potencjał komercyjny i przez ich pryzmat należy postrzegać wartość spółki – powiedział Michał Gardeła, prezes Moonlit.
Prezes Gardeła dodał, że obecnie każdy z produkowanych symulatorów cechuje się wysokim potencjałem komercyjnym. Nowe podejście różni się znacząco od pozostałych spółek z grupy PlayWay. Moonlit postanowił położyć nacisk na mniejszą ilość produkowanych gier, ale o lepszej jakości i co za tym idzie o większych budżetach.
– Wynika to ze zmian na platformie Steam, które utrudniają projektom niskobudżetowym wybicie się ponad tło podobnych gier na Steam. Chcemy tworzyć projekty, których potencjał jesteśmy w stanie wcześnie zweryfikować, ale po pozytywnej weryfikacji tego potencjału nie zamierzamy go marnować poprzez ograniczenie budżetu. Należy pamiętać, że z niskim budżetem bardzo trudno osiągnąć odpowiedni poziom jakości. Jakość przekłada się na recenzje gry w dniu jej premiery i ostatecznie – na sprzedaż całego projektu – podkreślił Gardeła.
Obecnie Moonlit pracuje nad dwoma tytułami: Model Builder oraz Dog Trainer. Pierwszy z nich to symulator modelarza, który na rynek ma trafić już w IV kwartale tego roku. Jak zapewnił prezes Gardeła, studio chce rozbudować grę tak, aby nikt nie myślał nawet o potencjalnym konkurowaniu z nią. Spółka prowadzi też rozmowy z kilkoma międzynarodowymi podmiotami w sprawie współpracy przy wydaniu tytułu.
Z kolei Dog Trainer ma zadebiutować w 2021 r. Tu, jak usłyszeliśmy, poprzeczka zawieszona jest jeszcze wyżej. W symulatorze trenera psów studio chce położyć duży nacisk na animacje realistycznego zachowania psów.
– W tym celu produkcja gry rozpoczęła się od zaadresowania problemów związanych z opracowaniem pipelineu, który pozwoliłby na wygodne i efektywne dodawanie nowych animacji i ras psów. Jesteśmy na końcu tego procesu, w tej chwili opracowane rozwiązanie pozwala nam na dodawanie nowych ras i duże możliwości animowania psa – powiedział prezes Moonlit.
Moonlit pracował jeszcze nad projektem Baikonur, ale gra została przeniesiona do linii Moonlit Labs, czyli segmentu gier określanych przez spółkę jako przedsięwzięcia o dużym potencjale sprzedażowym, ale jednocześnie obarczonych wyższym ryzykiem niepowodzenia komercyjnego.
– Prace nad projektem Baikonur zostały wstrzymane jeszcze na etapie jego preprodukcji, ze względu na bardzo szybko pojawiające się produkcje konkurencyjne (Soviet Space Engineers, Rover Mechanic Simulator, Occupy Mars: The Game i wiele innych). Dodatkowo, większość z tych produkcji nie wskazuje na dość atrakcyjną trakcję, jeśli chodzi o wishlisty Steam. Ze względu na sporą konkurencję, stosunkowo małe zainteresowanie graczy tą tematyką (w stosunku zainteresowania Dog Trainerem i Model Builderem) spółka podjęła decyzję o przeniesieniu sił na produkcję najlepiej rokujących, zweryfikowanych gier – argumentował Michał Gardeła.
Inwestorzy byli również zainteresowani opracowaną przez Moonlit technologią oświetlenia w grach 2D Angular Light. Projekt dopiero teraz trafił do etapu trwałości tzn. wyszedł z okresu prac B+R.
– W ramach tego etapu technologia jest dopracowywana pod kątem użytkowania przez zewnętrznych deweloperów. Spółka potrzebuje jeszcze nieco czasu, aby doprowadzić technologię do formy odpowiedniej dla sprzedaży na platformie Asset Store. Komercjalizacja technologii planowana jest na kilka kolejnych lat – powiedział Gardeła.
W najbliższych tygodniach ruszy także emisja akcji serii E spółki.
– Trwają prace nad dokumentem ofertowym. Cena emisyjna zostanie ustalona przed publikacją dokumentu ofertowego i będzie w nim wskazana – powiedział prezes Moonlit.
Moonlit to polska spółka gamingowa o softwearehous’owym rodowodzie. W ciągu kliku lat przed debiutem na giełdzie zajmowała się realizacją projektów oraz tworzeniem technologii dla innych spółek. Stworzony przez spółkę system wody Ultimate Water System jest wykorzystywany w takich grach jak The Raft, Ultimate Fishing czy Uboat. Od 2019 r. koncentruje się na własnym planie wydawniczym.