
Murapol nie zmienia celu sprzedaży. Spółka liczy na silny IV kwartał
Murapol nie zmienia założeń dotyczących sprzedaży lokali klientom detalicznym w 2025 roku. Spółka planuje sprzedać od 3100 do 3300 lokali, co oznaczałoby wzrost o 6–13 proc. rok do roku.
– Tak, podtrzymujemy ten cel sprzedażowy. Mieliśmy bardzo dobre lato. Lipiec i sierpień były chyba najlepsze w historii Murapolu. Podpisaliśmy blisko 500 umów wobec niecałych 400 rok wcześniej – mówi Nikodem Iskra, prezes Murapolu.
Spółka zamierza przekazać klientom około 3000 lokali w całym roku. W drugiej połowie roku przewiduje przekazanie około 2000 lokali, z czego około 1500 ma przypaść na ostatni kwartał.
– W II półroczu musimy przekazać około 2000 lokali. (…) Do przekazania mamy ok. 1500 w ostatnim kwartale; to jest powiązane z harmonogramami inwestycji. Łączny potencjał, myślę, że istotnie przekracza 2000 na ostatni kwartał. Te 2000-kilkaset mieszkań jest zależne od 10–11 pozwoleń na użytkowanie, z których 7–8 będzie kluczowych. Stąd mówimy o celu 1500 przekazań na ostatni kwartał – tłumaczy prezes.
CFO spółki Przemysław Kromer odniósł się do poziomu marży I stopnia w segmencie detalicznym, która obejmuje koszty gruntu, materiałów oraz robocizny bezpośredniej.
– Nie należy oczekiwać, że ta marża pozostanie na poziomie 46 proc., nie ma takich rynkowych przesłanek, które mogłyby podpierać oczekiwania, że marża będzie tak dużo lepsza niż w zeszłym roku – komentuje Przemysław Kromer.
Marża I stopnia w segmencie resi-for-sale wyniosła 45,7 proc. w pierwszym półroczu 2025 roku wobec 40,3 proc. rok wcześniej.
Murapol jest ogólnopolskim deweloperem mieszkaniowym, notowanym na głównym rynku GPW od 2023 roku.