
Fot. Oponeo.pl
Oponeo.pl pozostaje odporne na efekty pandemii i załamanie w branży motoryzacyjnej. W sierpniu, czyli w jednym z najsłabszych okresów w roku, przychody spółki ze sprzedaży wzrosły r/r o 16 proc. do 44,18 mln zł. Narastająco od początku roku internetowy dystrybutor opon i felg sprzedał towary za 519,29 mln zł. To wynik o 13 proc. wyższy niż przed rokiem.
– Podstawowym czynnikiem, który wpłynął na wielkość przychodów uzyskanych w sierpniu 2020 roku był wzrost liczby zamówień wynikający z systematycznego rozwoju firmy oraz wzmacniania marki – czytamy dalej.

Źródło: Opracowanie własne na podstawie raportów spółki.
Rynek motoryzacyjny okazał się jedną z największych ofiar COVID-19. Tegoroczna pandemia zastopowała przyrost rejestracji nowych pojazdów, a rykoszetem oberwał też rynek oponiarski. Według danych ETRMA, w I półroczu 2020 roku spadki sprzedaży opon w Europie dotyczyły wszystkich segmentów. Sprzedaż opon osobowych spadła o 22 proc., ciężarowych o 14 proc., rolniczych o 9 proc., a motocyklowych 23 proc. Spadek sprzedaży opon do samochodów osobowych na polskim rynku był jeszcze wyższy niż w całej Europie i wyniósł 26 proc.
Grupa Oponeo.pl jest liderem internetowej sprzedaży opon w Polsce, działającym w kilkunastu krajach Europy. W poniedziałek na zamknięciu sesji za akcje spółki płacono 33 zł. Obecna kapitalizacja Oponeo.pl wynosi blisko 460 mln zł.