
Fot. Oponeo.pl
Na starcie IV kwartału Oponeo zanotowało 189,09 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli 3 proc. więcej w stosunku do analogicznego miesiąca 2021 roku. Dla przypomnienia warto dodać, że miesiąc wcześniej sklep internetowy zanotował skokową wzrost – obroty u progu sezonu wymiany opon na zimowe podskoczyły r/r o 48 proc. do 109 mln zł.
– Podstawowym czynnikiem, który wpłynął na wielkość przychodów uzyskanych w październiku 2022 roku był wzrost liczby zamówień wynikający z systematycznego rozwoju firmy oraz wzmacniania marki Oponeo.pl – czytamy w komunikacie.

Przychody Oponeo.pl w ujęciu miesięcznym. Źródło: Opracowanie własne/StockWatch.pl
Oponeo sezonowy szczyt ma dopiero przed sobą. Historycznie październik to drugi najważniejszy miesiąc w biznesie oponiarskim. Większe obroty spółka notuje jedynie w listopadzie. W ubiegłym roku grupa Oponeo tylko w jednym miesiącu sprzedała opony i felgi za blisko ćwierć miliarda złotych. Poprzeczka na ten rok jest więc ustawiona wysoko. Dla porównania warto dodać, że w całym trzecim kwartale br. internetowy dystrybutor wypracował 243,5 mln zł przychodów ze sprzedaży (dane szacunkowe). Pełne dane za miniony kwartał spółka opublikuje 9 listopada. Narastająco przychody za okres stycznia do października 2022 roku ukształtowały się na poziomie 974 mln zł, co stanowi wzrost o 13 proc. względem przychodów odnotowanych w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Grupa Oponeo.pl jest liderem internetowej sprzedaży opon w Polsce, działającym w kilkunastu krajach Europy. W poniedziałek kurs akcji Oponeo.pl rośnie 0,9 proc. 33,80 zł. Obecna kapitalizacja spółki wynosi 464 mln zł.