Orbis opublikował dane sprzedażowe i wskaźniki operacyjne za I kwartał 2014 roku. Raport zawiera wstępne dane, z których wynika, że przychody grupy wyniosły 128,5 mln zł, czyli o 3 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok temu.
Poprawa sytuacji gospodarczej miała pozytywny wpływ na wskaźniki operacyjne grupy. Przychód na jeden dostępny pokój w obu segmentach biznesowych okazał się wyższy w stosunku do roku ubiegłego. W hotelach klasy up & midscale (3 gwiazdki i więcej) odnotowano 4,4-proc. poprawę, a w klasie ekonomicznej 1,6-proc.>> Odwiedź stronę analityczną Orbisu w serwisie.
– Czynnikiem, który głównie zaważył na wzroście tych wskaźników była średnia cena za pokój, która w całej grupie wzrosła o +3,2 proc. porównując do wartości osiągniętych w 2013 roku. – czytamy w komunikacie.

(Źródło: Raiffeisen Brokers)
Frekwencja grupy w I kwartale 2014 roku wzrosła do 45,6 proc. z 45,3 proc. rok wcześniej. Przychód na jeden dostępny pokój wzrósł w tym okresie do 89,70 zł z 86,40 zł.
Orbis miał za sobą obiecujący sezon wyników. W IV kwartale 2013 roku operator sieci hoteli zwiększył przychody w ujęciu r/r o 8,2 proc. do 169,2 mln zł. Jeszcze mocniej wzrosły zyski. EBIT podskoczył o ponad 300 proc. z 3,8 mln zł do 15,5 mln zł. Orbis wygenerował też pokaźne przepływy z działalności operacyjnej. W roku 2013 spółka uzyskała 158 mln zł gotówki. W poprzednim roku było to 119 mln zł.>> Zobacz szczegółowe omówienie sprawozdania finansowego za ubiegły rok.
W wynikach spółki widać efekty restrukturyzacji i progres wyniku na sprzedaży. W 2010 r. zarząd spółki podjął decyzję o dezinwestycji w segmentach innych niż hotelowy. Grupa przestała angażować się działalność transportową oraz wycieczkową. Za to postawiła na rozwój gospodarczy przy zastosowaniu sieci franczyzowej.
Kwiecień stoi pod znakiem korekty dla notowań Orbisu, które w ostatnich trzech tygodniach oddały kilkanaście procent. Natomiast poprzednie miesiące upłynęły pod dyktando wzrostów, a sześciomiesięczna stopa zwrotu liczona do końca marca wyniosła +23 proc.