
W skład Grupy Kapitałowej PCC Rokita wchodzi 21 spółek. (fot. materiały spółki)
W środę o godzinie 15:00 zakończył się proces book-buildingu, a wieczorem podano oficjalną cenę emisyjną akcji serii C. Zapisy w ramach oferty publicznej PCC Rokita można składać po 33 zł za walor. Taka kolejność jest korzystna dla inwestorów, ponieważ znając ostateczną cenę emisyjną przed rozpoczęciem zapisów nie muszą blokować więcej kapitału niz to konieczne na rachunkach maklerskich, jak to ma miejsce przy innych IPO.
Na ofertę publiczną PCC Rokita składa się 1.389.731 akcji serii B (akcje sprzedawane) oraz 1.588.264 akcji serii C (nowa emisja). Sprzedającym jest PCC SE, obecnie jedyny akcjonariusz spółki. Z oferowanych łącznie 2.977.995 akcji 446.699, czyli 15 proc. przydzielono do transzy indywidualnej. Pozostałe akcje mogą obejmować podmioty instytucjonalne. Zapisy dla inwestorów instytucjonalnych odbędą się w dniach 10-11 czerwca br., natomiast przydział akcji nastąpi 16 czerwca br.>> Harmonogram oferty znajdziesz tutaj
– Cena emisyjna, 33 zł za akcję, została ustalona w oparciu o rozmowy jakie przeprowadziliśmy z inwestorami w ciągu ostatnich dni. Odpowiada ona naszym zdaniem oczekiwaniom rynku. – mówi wiceprezes zarządu PCC Rokita, Rafał Zdon.
Początkowo spółka ustaliła cenę maksymalną na 36 zł. Aktualna propozycja podnosi atrakcyjność oferty. W symulacji przeprowadzonej w serwisie StockWatch.pl w oparciu o aktualną cenę emisyjną, wskaźniki fundamentalne PCC Rokita są niższe od średnich w branży oraz szerokiego rynku. W dniu debiutu C/WK chemicznej spółki wyniesie 1,23, podczas gdy średnia sektora to 1,85, a dla WIG 1,68. Największa różnica między spółką a średnią sektora występuje na C/ZO – wskaźnik dla PCC Rokita jest w tym wypadku o ponad połowę niższy (9,64 vs. 20,37). Do porównania zestawiliśmy także aktualne wskaźniki Grupy Azoty, Ciechu oraz Synthosu.>> Zobacz wstępną symulację finansową debiutu PCC Rokita
Głównym celem nowej emisji akcji jest pozyskanie środków na zwiększenie zdolności produkcyjnych polioli i systemów poliuretanowych, zwiększenie zdolności produkcyjnych wytwórni tlenku propylenu oraz na badania i rozwój. Spółka od pięciu lat konsekwentnie realizuje swój cel strategiczny, którym jest dynamiczny rozwój nowych produktów. Odbywa się to głównie w obszarze produktów specjalistycznych wykorzystywanych do bardziej zaawansowanych zastosowań.