Idea Bank to piąta spółka, która w tym roku debiutuje na GPW. Na otwarciu kurs PDA banku wzrósł nieco ponad 4 proc. do 25 zł. Później zwyżka przekraczała nawet 8 proc., czemu towarzyszyły spore obroty. Akcje w ofercie publicznej sprzedawane były po 24 zł za sztukę. W subskrypcji udział wzięło ponad 5 tys. inwestorów, którym łącznie przydzielono 10.590.884 akcje, z czego 9.990.884 akcje trafiły do inwestorów instytucjonalnych, a 600.000 akcji do inwestorów indywidualnych. Stopa redukcji zapisów w tej ostatniej kategorii inwestorów wyniosła 75 proc. Pierwotnie zakładano, że oferta publiczna miała obejmować do 20 mln akcji nowej emisji oraz do 7 mln sprzedawanych przez dotychczasowych akcjonariuszy.

(Fot. mat. prasowe)
W ofercie publicznej zdecydował się wziąć udział Getin Holding, większościowy akcjonariusz Idea Banku. W rezultacie objął prawie 4,17 mln akcji Idea Banku. Wcześniej Getin Holding zobowiązał się, że po ofercie publicznej nie będzie sprzedawać akcji banku przez okres co najmniej 12 miesięcy.
Bank chce przeznaczyć pozyskane z emisji środki na rozwój, zachowując bezpieczne wskaźniki wypłacalności i rozwijać wachlarz produktów i usług dedykowanych przedsiębiorcom. W minionym roku grupa osiągnęła przychody netto z działalności operacyjnej w wysokości 817,3 mln zł, co stanowi wzrost o ok 76 proc. r/r. oraz wypracowała zysk netto w kwocie 241,3 mln zł, poprawiając się około 132 proc. Na koniec 2014 roku wartość aktywów wyniosła 15,1 mld zł. Natomiast współczynnik wypłacalności kształtował się na poziomie 13,45 wobec 11,91 proc. na koniec 2013 r. >> Zobacz jak na tle rynku oraz sektora prezentują się wskaźniki Idea Banku
– Wierzę, że dzięki dokapitalizowaniu i dalszej wytężonej pracy w krótkim czasie będziemy w stanie znacznie zwiększyć skalę działalności i zbudować dodatkową wartość dla wszystkich akcjonariuszy. Mam nadzieję, że nasze wysiłki i szczególny model biznesowy Idea Banku zostaną docenione przez coraz większe grono inwestorów. – mówił Jarosław Augustyniak, prezes Idea Banku.
Idea Bank rozpoczął działalność pod tą nazwą w 2010 r. Produkty grupy skierowane są przede wszystkim do przedsiębiorców i małych firm. Na koniec 2014 r. sieć obejmowała 71 placówek Idea Banku (w tym 10 placówek Idea Bank działających pod marką Lion’s Bank), 63 biur Tax Care, 43 placówki Idea Expert, 10 placówek Idea Leasing oraz 13 placówek Idea Leasing & Fleet.
Aktualizacja – wykres Idea Banku na koniec sesji 16 kwietnia