Sare ruszyło z ofertą publiczną akcji serii C. W transzy dla dużych inwestorów spółka oferuje 435.478 akcji, a w transzy detalicznej 108.000 walorów. Nowa emisja zwiększy liczbę akcji o 19,7 proc. Zapisy dla inwestorów indywidualnych potrwają do 2 lutego. Przydział papierów zaplanowano na 4 lutego.
Cenę emisyjną ustalono na poziomie 24,50 zł. Na tym samym poziomie akcje są wyceniane na rynku. Spółka oszacowała w prospekcie, że wpływy netto z emisji mogą wynieść do 7 mln zł. Środki te mają trafić na realizację pięciu projektów inwestycyjnych, których realizację zaplanowano na lata 2016-2017. Około 3 mln zł Sare zamierza wydać na przejęcie spółki z branży big data. Kolejne 2 mln zł ma miałoby trafić na akwizycję spółki, posiadającej odpowiednie kompetencje w zakresie tworzenia oprogramowania dla urządzeń mobilnych (smartfony i tablety), coraz częściej używanych do interaktywnej komunikacji zamiast komputerów osobistych i laptopów. Mniejsze kwoty trafią na rozwój projektu Power WIFI, platformę afiliacyjną Video Target oraz platformę konsumencką Zrabatowani.pl.>> Zespół analityczny StockWatch.pl w oparciu o wyniki za III kwartał przygotował raport fundamentalny Sare
Grupa Sare działa w branży komunikacji i marketingu w sieci Internet, koncentrując się na segmencie e-mail marketingu. Poszczególne spółki z grupy oferują komplementarne usługi w obszarze planowania, realizacji i analizy efektów kampanii reklamowych, w tym poprzez autorskie systemy oprogramowania oraz obszerne bazy adresowe do wysyłki e-maili. Po trzech kwartałach 2015 r. wypracowała 27,5 mln zł przychodów, przekraczając poziom przychodów za cały 2014 rok (25 mln zł). Wynik netto wyniósł 2,99 mln zł, czyli o 111 proc. więcej niż przed rokiem. Dodatkowo wyniki te spółka wzmocniła poprawą rachunku przepływów pieniężnych. Cel menedżerski określony na ten rok zakłada wyniki na poziomie 30 mln zł przychodów oraz 3 mln zł zysku netto.