
Karol Górnowicz, CEO Skriware.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników w 2021 r. Osiągnęliśmy rekordowe rezultaty, które przekroczyły nasze oczekiwania. Przychody wyniosły ponad 12 mln zł, co stanowi ogromny wzrost względem 2020 r. Warto również podkreślić przekroczenie BEP i osiągnięcie 2,7 mln zł zysku netto. Potwierdza to zasadność naszej strategii działania oraz utwierdza nas w przekonaniu, iż osiągnęliśmy tzw. product market fit, który zamierzamy dalej skalować – komentuje Karol Górnowicz, CEO Skriware.
Skriware dostarcza dzieciom praktyczną i angażującą edukację, dopasowaną do potrzeb XXI wieku, która łączy rozwój kompetencji miękkich i technicznych bazując na interdyscyplinarnej metodologii nauczania STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics). To wszystko jest możliwe dzięki autorskiemu laboratorium edukacyjnemu SkriLab, które oparte jest na druku i modelowaniu 3D, robotach edukacyjnych, narzędziach do programowania oraz platformie online dedykowanej nauczycielom. Oferta produktowa Skriware składa się z kombinacji wdrożeń hardware oraz software, które sprzedawane są bezpośrednio przez dystrybutorów oraz w modelu SaaS, który stanowi istotny czynnik wzrostu skali biznesu. Spółka dostarcza swoje rozwiązania do ponad 2 tys. szkół w Polsce oraz 300 szkół i instytucji zagranicznych zlokalizowanych na 4 kontynentach.
– Mamy jasno określoną strategię rozwoju, do 2024 r. chcemy podwoić liczbę szkół, z którymi współpracujemy. Zamierzamy również istotnie zwiększać sprzedaż naszych rozwiązań software’owych oraz udział w przychodach abonamentów SaaS. Dodatkowo w planach mamy jeszcze mocniejszą ekspansję zagraniczną. Oczywiście chcąc to wszystko zrealizować, będziemy potrzebować finansowania, dlatego na przełomie IV kw. 2022 r. i I kw. 2023 r. zamierzamy przeprowadzić IPO i zadebiutować na głównym rynku GPW. Z kolei w I kw. 2022 r. przeprowadzimy ofertę publiczną w ramach rundy pre-IPO – dodaje Karol Górnowicz.