Summa Linguae w zeszłym roku rozpoczęła działalność na rynkach międzynarodowych. We wrześniu podpisała umowę inwestycyjną z indyjskim biurem tłumaczeń Mayflower Language Services, a w grudniu spółka wykupiła pakiet kontrolny akcji w biurze tłumaczeń z Bukaresztu, które obecnie działa pod nazwą Summa Linguae Romania.
W planach na najbliższy kwartał Summa Linguae ma przede wszystkim poszukiwanie finansowania na przejęcie kolejnego biura tłumaczeń, tym razem na rynku północnoamerykańskim – w USA lub Kanadzie. W związku z tym, spółka planuje nową emisję akcji w drugim półroczu 2017 roku i możliwe połączenie tej emisji z przeniesień notowań na główny parkiet GPW.
– Obecnie spełniamy już wszystkie warunki zmiany platformy notowań naszych akcji z NewConnect na GPW. Dla nas to na pewno odpowiedni kierunek, który oznacza większe możliwości pozyskiwania finansowania czy uzyskanie większej płynności spółki. Poza tym firmy notowane na GPW cieszą się dużym prestiżem i wyznaczają najwyższe standardy w biznesie, a za taką właśnie spółkę chcielibyśmy uchodzić. – komentuje Krzysztof Zdanowski, prezes Summa Linguae.
Potencjalna akwizycja biura w Stanach lub Kanadzie, będzie już trzecią międzynarodową inwestycją dla Summa Linguae. W związku z obecną współpracą z indyjskim Mayflower oraz kupnem biura w Rumunii, ale także w perspektywie kolejnych międzynarodowych przejęć, spółka wdraża szereg procesów, mających na celu osiągnięcie pełnej synergii w całej grupie.
– Indie to rynek całkowicie inny od europejskiego, nie tylko pod kątem biznesowym, ale także prawnym, finansowym i przede wszystkim kulturowym. Po pierwszych doświadczeniach współpracy z Mayflower oraz akwizycji spółki w Rumunii, zdecydowaliśmy się na wdrożenie systemu CRM- Plunet, który ma nam pomóc w koordynacji działań sprzedażowych, administracyjnych i zarządzania projektami. To także pierwszy raz, kiedy Plunet został skutecznie wdrożony w grupie spółek powiązanych strukturami własnościowymi, ale ciągle działającymi jako osobne podmioty – podsumowuje K. Zdanowski.
Plunet ma pomóc nie tylko w zintegrowaniu codziennych działań Summa Linguae i Mayflower, ale także umożliwić zarządom obu spółek bardziej świadome i efektywne podejmowanie strategicznych decyzji dotyczących rozwoju organicznego.
– W Summa Linguae wierzymy, że odpowiednie zarządzanie mierzalnymi, jednoznacznymi informacjami jest gwarantem sukcesu w tak konkurencyjnej branży jaką jest rynek tłumaczeń. To z kolei jest osiągalne jedynie dzięki automatyzacji procesów zachodzących w spółce – od sprzedaży, przez zarządzanie projektami aż po kontroling finansowy. – mówi Anna Pietruszka, odpowiedzialna w Summa Linguae za nadzór nad wdrożeniem systemu.
Źródło: Informacja prasowa/spółka