Według najnowszych danych, Oponeo.pl własnie sprzedało 2-milionową oponę w tym roku. Dla porównania warto dodać, że spółka w całym 2015 roku sprzedała 1,5 mln opon. To kolejny sukces firmy na ostatniej prostej tego roku. Na początku grudnia internetowy sprzedawca opon pochwalił się rekordowymi przychodami za listopad.
– Spółce sprzyjało w tym roku kilka ważnych dla branży czynników; zimowe warunki pogodowe, wzrost importu aut używanych, a także wzrost całego rynku e-commerce. – mówi Dariusz Topolewski, prezes zarządu Oponeo.pl SA.
Wzrost sprzedaży opon odnotowano zarówno w Polsce jak i na rynkach zagranicznych. O 46 proc. wzrosła sprzedaż z magazynu własnego, co pozytywnie przełożyło się na uzyskaną marżę, która wzrosła o ponad 1 p.p. w stosunku do marży uzyskanej w ubiegłym roku.
W planach na 2017 rok jest kontynuacja rozpoczętych projektów i dalsze umacnianie pozycji na obecnych rynkach. Oponeo.pl, w związku ze wzrostem skali działalności, we współpracy z zewnętrznym developerem, zamierza rozwijać centrum logistyczne.
W czwartek akcje Oponeo.pl przy niewielkich obrotach tanieją o 1,36 proc. Za jeden walor spółki trzeba zapłacić nieco ponad 47 zł. Akcjonariusze internetowego dostawcy opon mają powody do zadowolenia, bo na przestrzeni roku akcje podrożały o 86 proc.