Początek nowego miesiąca upływa na prezentacji przez spółki modowe wyników sprzedażowych za wrzesień. Danymi podzielił się własnie Wojas. Przychody spółki na poziomie skonsolidowanym wyniosły 18,84 mln zł i były wyższe w ujęciu r/r o 4,2 proc. Narastająco po pierwszych dziewięciu miesiącach sprzedaż wyniosła 148,57 mln zł, co daje symboliczny wzrost o 0,1 proc. W segmencie sprzedaży detalicznej mamy we wrześniu wzrost o 2,2 proc. do 16,1 mln zł, a narastająco o 0,8 proc. do 123,9 mln zł.
Skromnej dynamiki sprzedaży za wrzesień należało oczekiwać po tym, co zaprezentowała konkurencja. Gino Rossi uzyskał 5-proc. wzrost przychodów w tym okresie. Lepiej było w wypadku CCC – 11-proc. dynamika. Jednak rynek odebrał to jako skromny wzrost, zważywszy na efekt niskiej bazy. Słaba sprzedaż w zeszłym miesiącu to główniej mierze wynik ciepłej pogody, która nie sprzyjała zakupom obuwia jesienno-zimowego.
– Wrześniowe dynamiki nie zachwycają zwłaszcza, iż rok wcześniej baza w części detalicznej, która odpowiada za 84 proc. sprzedaży spółki była niska (‐13 proc.). Zobaczymy jak będzie to wyglądało w październiku, który w dużej mierze zadecyduje o wyniku IV kwartału. – ocenia Marcin Stebakow z DM BPS.

(Źródło: DM BPS)
>> Zobacz także: Prognozy na IV kwartał dla sześciu gorących spółek modowych
Druga połowa wakacji nie była udana dla Wojasa. W sierpniu skonsolidowane przychody spółki spadły r/r o 16,6 proc. do 12,86 mln zł. Informacja o spadku sprzedaży zbiegła się z mocną przeceną akcji. We wrześniu, w kilka sesji akcje straciły na wartości 27 proc. Od początku roku przecena sięga 11 proc. W środę akcje próbują zyskiwać, ale przy symbolicznych obrotach.