
(Fot. materiały spółki)
Alumetal wraz ze spółkami zależnymi tworzy grupę, będącą największym na rynku polskim i w Europie Środkowo-Wschodniej oraz czwartym co do wielkości w Europie producentem wtórnych aluminiowych stopów odlewniczych. W jej skład wchodzą trzy zakłady produkcyjne zlokalizowane w Nowej Soli, Kętach oraz Gorzycach. Łączne zdolności produkcyjne Grupy wynoszą 165.000 ton rocznie. Największy zakład Alumetalu w Nowej Soli jest zarazem najnowocześniejszym zakładem produkującym wtórne aluminiowe stopy odlewnicze w Europie.
W zeszłym roku przychody grupy wyniosły 1.015,3 mln zł, EBITDA zamknął się kwotą 54 mln zł, a zysk netto 35,8 mln zł. W I kwartale 2014 r. było to odpowiednio 311,4 mln zł, 22,8 mln zł oraz 17,2 mln zł.
We wtorek na spotkaniu on-line z inwestorami w StockWatch.pl gościł Szymon Adamczyk, prezes zarządu Alumetal SA. Tematem spotkania były szczegóły IPO oraz plany rozwoju grupy. W ramach oferty publicznej ma być sprzedane do 8,38 mln akcji, posiadane przez fundusz Abris. Cena maksymalna wynosi 44 zł za sztukę. Zapisy w transzy indywidualnych inwestorów kończą się 3 lipca. Nie później niż 4 lipca zostanie podana ostateczna cena sprzedawanych akcji. W transzy dużych inwestorów zapisy będzie można składać od 4 do 8 lipca.
Debiut giełdowy przewidywany jest około 17 lipca. Aktualnie Alumetal jest w trakcie roadshow, podczas którego spotyka się z przedstawicielami instytucji finansowych w Polsce i za granicą. Inwestorzy podczas spotkania on-line chcieli poznać mocne strony oferty.
– Nasze główne przewagi konkurencyjne to nowoczesne zakłady produkcyjne, zaawansowany metal management, lokalizacja produkcji w pobliżu naszych głównych odbiorców oraz głównego rynku złomu, jakim są Niemcy, długoterminowe relacje z klientami i dostawcami, doświadczona kadra zarządzająca i konkurencyjne koszty produkcji. Ponadto zamierzamy dzielić się zyskiem z akcjonariuszami zgodnie z przyjętą polityką dywidendową i w dalszym ciągu dynamicznie rosnąć, aby osiągnąć czołową pozycję wśród producentów wtórnych aluminiowych stopów odlewniczych w Europie, z planowanym wolumenem produkcji na poziomie 210 tys. ton w 2018 roku. – argumentował Szymon Adamczyk w rozmowie na żywo z użytkownikami StockWatch.pl.
>> Przebieg całego spotkania on-line z Szymonem Adamczykiem, prezesem zarządu, dyrektorem zarządzającym spółki Alumetal >> znajdziesz na specjalnej stronie czatu w serwisie StockWatch.pl
Jednym z kluczowych rynków dla dalszego rozwoju spółki są Węgry. Alumetal kosztem 135 mln zł chce wybudować tam zakład, który w pierwszym etapie przewidzianym na 2016 roku ma osiągnąć zdolność produkcyjną 33 tys. ton rocznie i kolejne 33 tys. w 2018 roku. Inwestorzy chcieli poznać szerzej plany rozwojowe i strategiczne spółki.
– Do naszych priorytetów należy zwiększenie wolumenu sprzedaży dzięki budowie nowego zakładu produkcyjnego na Węgrzech i wzrostowi wykorzystania mocy produkcyjnych w obecnych zakładach. Ponadto zamierzamy maksymalizować rentowność Grupy poprzez rozwijanie tzw. metal management, czyli systemu przygotowania i optymalizacji zarządzania surowcami w procesie produkcyjnym oraz optymalizacji oferty produktowej. Celem strategicznym jest osiągnięcie czołowej pozycji wśród producentów wtórnych aluminiowych stopów odlewniczych w Europie. – tłumaczył Szymon Adamczyk.
Strategia Alumetalu zakłada uzyskanie wzrostu sprzedaży z około 127 tys. ton w 2013 roku do około 210 tys. ton w 2018 roku, co będzie stanowiło wzrost w tempie szybszym niż zakładany przez spółkę wzrost rynku w tym okresie. W kontekście planowanego rozwoju pojawiło się pytanie, czy planowane znaczne zwiększenie mocy produkcyjnych w najbliższych latach nie odbije się negatywnie na uzyskiwanych marżach.
– Mamy doświadczenie w budowie i zarządzaniu najnowocześniejszymi zakładami produkcyjnymi, czego przykładem jest Nowa Sól. Planowany wzrost skali działalności jest ukierunkowany na dalsze zwiększanie wartości firmy dla akcjonariuszy. – wyjaśnił prezes Alumetalu.
>> Zobacz jak na tle rynku oraz sektora prezentują się wskaźniki spółki >> W serwisie znajdziesz wstępną symulację finansową debiutu Alumetalu