PARTNER SERWISU
dpydzdxq
293 294 295 296 297
MR_MONEY
19
Dołączył: 2018-01-22
Wpisów: 74
Wysłane: 16 grudnia 2020 23:08:19 przy kursie: 300,00 zł


Podstawowe pytanie na jakim sprzęcie obie gry były odpalane bo GTA 5 na słabszym sprzęcie wygląda lepiej niż Cyberpunk co innego jak się odpali Cyberpunka na najwyższych ustawieniach na świetnym kompie to Night City pełne efektów świetlnych robi wrażenie i jest tam pełno detali którymi przebije miasto z GTA . O tym że AI NPC jest do poprawy już od dawna wiadomo i to nic nowego ale to są detale które można poprawić . Ogólnie co do filmiku można zadać pytanie czemu nie pokazano czym Cyberpunk się różni od GTA ? przecież też można zrobić filmik w którym można wymienić czym Cyberpunk jest lepszy od GTA o ze np. ma masę ciekawych mechanik , rozwoju umiejętności , customizacji postaci , świetnych wizualnie strojów , broni , questów pojazdy tez przebijają wizualnie te z GTA tylko mechanikę jazdy trzeba poprawić . Zgadzam się w jednym że CDP powinien ulepszyć aspekty gry przypominające GTA żeby były na jak najwyższym poziomi i żeby gra przyciągnę też fanów GTA ( osobiście widzą spory potencjał żeby w tym aspekcie gra nie tylko dorównała tej grze ale nawet przebiła GTA 5 ).
Edytowany: 18 grudnia 2020 08:05

yellowshadow
103
Dołączył: 2020-10-09
Wpisów: 422
Wysłane: 16 grudnia 2020 23:37:04 przy kursie: 300,00 zł
Oczywiscie wszystko mozna poprawic, zmodyfikowac itd.

Jest tylko jedna kwestia. Ludzie czekali minimum 5 lat. Premiera Cyberpunk 2077 juz byla. I to nie we wczesnym dostepie.

lesgs
38
Dołączył: 2012-07-19
Wpisów: 907
Wysłane: 16 grudnia 2020 23:41:26 przy kursie: 300,00 zł
@WD
W chwili przełomu nikt nie zdaje sobie sprawy z tego, że ten przełom właśnie następuje. Taki dla nas przykład to niejaki Leonard z Pizy, którego nauki poszły w zapomnienie na ponad 200 lat, a dzisiaj po 800 latach są uważane za niektórych za objawienie.

Nie wiemy, czy CP77 będzie przełomowy. To będzie zupełnie niezależne do ilości błędów w grze, czy też opinii użytkowników. Możemy jedynie przypuszczać i szukać elementów innowacyjnych. Co więcej, ten (ewentualny) przełom raczej nie będzie miał wpływu na notowania CDR. Taka ocena stanie się widoczna dopiero za kilka lat.

Na razie emocje zdają się opadać i kurs CDR nareszcie zaczyna dyskontować zyski, jakie ta gra przyniesie nawet przy słabych ocenach. Gra będzie popularna, bo tak jak @WD wskazał jest bezpieczna i wpisuje się ogólny trend rynku gier. Na pewno nie jest wybitna, bo scenariusz na to nie pozwala. Pisałem wcześniej, że okres poświąteczny będzie kluczowy dla oceny inwestycyjnej tej gry i nadal to podtrzymuję. Opadanie emocji widać także po nieco zmniejszonym ruchu na tym forum.

(@Joker) Czy naprawdę musimy oglądać na tym forum całkowicie chybione elementy scenariusza pokazujące współczesne samochody jako pojazdy przyszłości w 2077 r. Już Lem pisał o tym , jak trudno jest sobie wyobrazić przyszłość. Po prostu nawet producent gry nie ma o tym zielonego pojęcia i nasze współczesne obrazy ekstrapoluje beznamiętnie w przyszłość, a w rzeczywistości może wtedy będziemy poruszać się niewyobrażalnymi pojazdami (albo też furmankami) . Czy to, co przypomina zwyczajne Lamborghini może naprawdę zachwiać notowaniami CDR?


WatchDog
50
Grupa: Zespół StockWatch.pl
Dołączył: 2008-07-25
Wpisów: 8 588
Wysłane: 16 grudnia 2020 23:55:46 przy kursie: 300,00 zł
To prawda. Dopuszczam, że możemy coś przegapiać. Bo sprzedaż na Steamie czy GOGu jest nadal rekordowa. Nawet po zdjęciu banerów i nawet mimo średnich ocen.

Publika głosuje nogami, bo to nie parametry techniczne czy nakład pracy, czy nawet wrażenia z gry są dominujące, ale marka - czyli to, co mówi fakt posiadania gry o jej posiadaczu. Zarówno jego samemu, jak i jego otoczeniu. W tym aspekcie CDP co do roli produktu przesunął się w globalnej świadomości bliżej Minecrafta czy raczej Fortnite niż GTA. Daje graczom silną, jasną i klarowną identyfikację. Sorry, nie graczom. Po prostu ludziom, którzy od czasu do czasu grają w wybrane tytuły z różnych powodów. Tutaj wiodącym powodem jest przynależność, a sprawy techniczne, gameplayowe są marginalne i interesują tylko hardcore'owców.

Swoją drogą ileż jest niedoskonałych produktów, od telefonów, przez oprogramowanie użytkowe, samochody, a nawet samoloty. Ważniejsze, że jest do nich na bieżąco świadczony serwis. I wracając do kwestii przełomowości bądź nie: większość geniuszy jest doceniana długo po (...nie wypowiem tego słowa ;)...). I to nie technika pędzla Leonardo czy skład farby decydowały o jego objawieniu. Ani nie merytoryka projektów, które przecież na tamtym poziomie techniki były niewdrażalne. Tylko skala myślenia, metapoziom koncepcji i gotowość zaprzeczenia wszystkiemu co wówczas znane. Na tę chwilę o Cyberpunku wszystko wiemy. Ważne jest to, czego się dopiero dowiemy.

Joker
127
Dołączył: 2009-03-01
Wpisów: 2 050
Wysłane: 17 grudnia 2020 00:01:29 przy kursie: 300,00 zł
lesgs obejrzyj film, który podlinkowałem, bo pisząc o autach wnioskuję, że zobaczyłeś jedynie miniaturkę.
Poczytaj opinie: www.komputerswiat.pl/gamezilla...

Notowania CDR uległy już zachwianiu.
Pytanie czy rynek urealni wycenę i kurs zjedzie w okolice 200 zł, czy zarzad ponownie kupi inwestorów kolejnymi opowiadaniami o wielkich projektach, czy multiplayerze w 2022. Tego nie wiem.

Kibicuje im jako Polskiej Spółce, ale projekt ewidentnie ich przerósł. Miała być nowa jakość, a pod wieloma względami zamiast 2077 to cofamy się do 2010.
Edytowany: 17 grudnia 2020 00:02

1ketjoW
PREMIUM
922
Dołączył: 2012-08-02
Wpisów: 5 244
Wysłane: 17 grudnia 2020 00:33:32 przy kursie: 300,00 zł
Cytat:
esgs obejrzyj film, który podlinkowałem, bo pisząc o autach wnioskuję, że zobaczyłeś jedynie miniaturkę.
Poczytaj opinie: www.komputerswiat.pl/gamezilla...


Problem z tą opinią jest jeden. To opinia gościa, który robi to zawodowo i ma co dla mnie oczywiste podwyższone standardy. Ważne są natomiast opinie graczy w swojej masie.

Marketingowcy wykonali super pracę (i w co nie wierzyłem ale ona procentuje mimo wszystko) i nawet jeżeli gra nie jest ach i och, to nie ma to znaczenia. Oceny na steam (79%) i metacritic (87 - user score 7) są wysokie.

Liczba graczy na steam 433 tys. w tej chwili.

Jeszcze parę dni termu nie wierzyłem, że to będzie możliwe. Przypuszczam, że mimo trudności gra się obroni i po poprawkach i DLC-ach może jeszcze ostro namieszać w następnym roku.


Space Cowboy
PREMIUM
61
Dołączył: 2018-12-27
Wpisów: 292
Wysłane: 17 grudnia 2020 08:07:57 przy kursie: 300,00 zł
szco napisał(a):


Drugą sprawą jest to, czy Redzi w ogóle potrafią robić zaawansowane technologicznie gry i czy potrafią być pionierami branży. Jeszcze dwa tygodnie temu to nie ulegało wątpliwości, ale obraz rozwalił się w mak. I to jest to co rynek musi wycenić jeśli chodzi o perspektywę kilkuletnią.


To oczywiście dobre pytanie i dziś pewnej odpowiedzi nie będzie, ale - na spokojnie zastanówmy się gdzie C2077 daje radę, a gdzie - nie.

Absolutny fail to oczywiście optymalizacja na starszą generację. Tu zawiedli nie tylko technicznie, ale po prostu jako organizacja i pojawia się krytyczne pytanie o ich wiarygodność, na ile świadomie ukrywali ten fakt, na ile po prostu wierzyli że jednak na dzień zero to jakoś będzie, zadziała ich magia...

Osobiście wierzę, że wyciągną z tej sytuacji wnioski, ale nikt nie musi tej wiary podzielać.

Natomiast jeśli popatrzymy na zaawansowany sprzęt to ta gra dowiozła. I oczywiście mnóstwo osób miało o niej inne wyobrażenie, a to że to będzie GTA w przyszłości, a to że W3 w przyszłości, itd., itp., ale mimo wszystko jestem pewny że dali radę, mamy grę ze świetną historią i mnóstwem nowych dla Redów mechaników zaadoptowanych do ich silnika, co więcej newgen patch (który pewnie się opóźni teraz) sprawi, że to będzie must have dla bardzo wielu graczy przechodzących na nową generację.

FilipBonn
19
Dołączył: 2019-01-27
Wpisów: 162
Wysłane: 17 grudnia 2020 08:29:56 przy kursie: 300,00 zł
Joker napisał(a):
Nie wiem czy juz ktos wrzucal porownanie GTA VS CYBERPUNK ale warto zerknac:


Jaki sens ma porównywanie gry RPG z grą akcji?
Filmik jest tendencyjny bo równie dobrze można zrobić zestawienie elementów które są lepiej opracowane w CP a w GTA będą wyglądać śmiesznie.

(Pomijam fakt że większość rzeczy w kolejnych GTA jest robiona na zasadzie kopiuj wklej i z roku na rok dodają jedynie kolejne "ficzery" bo to już inna para kaloszy i nic nie wnosi do dyskusji)

Imho najważniejsze że produkt się przyjął a CDP ma teraz drugą bardzo mocną markę. Od której będzie mogło odcinać kupony w postaci dlc aż do wydania CP 2
Edytowany: 17 grudnia 2020 08:47

myton
23
Dołączył: 2011-06-14
Wpisów: 139
Wysłane: 17 grudnia 2020 08:58:48 przy kursie: 300,00 zł
witam . Licząc komentarze na Steam i zakładając podział PC - konsole 70/30 (zakładam ze zmienił się podział z 60/40 na 70/30) to Cp 77 sprzedał się w ilości 18,5 mln... to sporo jak na tak krótki czas..

szco
22
Dołączył: 2020-04-18
Wpisów: 109
Wysłane: 17 grudnia 2020 09:53:35 przy kursie: 309,20 zł
Kolejny marzyciel co przeczytał na internecie, że żeby dostać ilość sprzedanych kopii trzeba policzyć komentarze * 60.

Cytat:
(...) na spokojnie zastanówmy się gdzie C2077 daje radę, a gdzie - nie.


No właśnie pomijając optymalizację czy bugi, dla mnie bardzo niepokojące jest to gdzie CP2077 nie dał rady. Chodzi oczywiście o AI ruchu drogowego i AI policji (które wynika z braku AI ruchu drogowego) i AI tłumów. Kilka(naście?) stron wcześniej zdaje się, że pisałem o tym co w CP2077 poszło nie tak. Generalnie większość "nowych" wyzwań, które stała przed Redami poszła przeciętnie do tragicznie.

Może to po prostu kwestia pierwszego zmierzenia się z takimi wyzwaniami. A może Redzi to wcale nie wymiatacze bo W3 było nie było jest dużo prostszą mechanicznie grą. A może za dużo kluczowych osób odeszło po W3?

To są moim zdaniem pytania, przez które kurs jest teraz gdzie jest a nie sporo wyżej.


igen
47
Dołączył: 2013-03-15
Wpisów: 276
Wysłane: 17 grudnia 2020 10:18:01 przy kursie: 309,20 zł
Myton

Ty o sprzedaży a przedmówca o grze...
Sprzedaż może być rekordowa a gra poniżej oczekiwań. I pewnie tak jest.
Należy jednak pamiętać o tym, że wysoka sprzedaż jest pokłosiem rozbuchanego PR i wyśrubowanych oczekiwań. A te okazały się nieadekwatne do możliwości spółki. A to z pewnością przełoży się na gorszy sentyment i brak 100% zaufania do CDR w przyszłości.

I tyle w temacie.

Dominik_hej
3
Dołączył: 2020-12-12
Wpisów: 15
Wysłane: 17 grudnia 2020 10:50:04 przy kursie: 309,20 zł
myton napisał(a):
witam . Licząc komentarze na Steam i zakładając podział PC - konsole 70/30 (zakładam ze zmienił się podział z 60/40 na 70/30) to Cp 77 sprzedał się w ilości 18,5 mln... to sporo jak na tak krótki czas..


Ja przeliczam to inaczej.
Średnio od premiery mamy w grze 720 tyś graczy non stop. (estymacja wizualna na podstawie wykresu graczy z SteamDb)
Mediana czasu gry dla graczy to 18,5h. (SteamSpy)
Upłynęło 8 dni od premiery.
720*8*24h/18,5h = 7,472 mln.
Zakładam drugie tyle na PC z pozostałych platform co daje 15mln na PC.
Odejmuję 15% zwrotów i wychodzi 12,75 mln na PC.

szco
22
Dołączył: 2020-04-18
Wpisów: 109
Wysłane: 17 grudnia 2020 11:14:36 przy kursie: 309,20 zł
A czemu założyłeś "drugie tyle z innych platform". Uwielbiam takie szacunki z powietrza.

Stadia to nikły procent. Geforce Now i Shadow PC korzysta z bibliotek Steam/GOG. GOG to jakieś 1/3 sprzedaży na PC.

7mln sprzedanych kopii sprzedanych na Steamie wydaje się zawyżone (sprzedaż vs preorderów musiałaby się zdublować -- raczej w to nie wierzę), ale sposób wyliczenia ciekawy.
Edytowany: 17 grudnia 2020 11:15

c15d
3
Dołączył: 2013-07-17
Wpisów: 163
Wysłane: 17 grudnia 2020 12:01:55 przy kursie: 309,20 zł
Jest jeszcze EPIC gdzie cały czas też TOP1.

szco
22
Dołączył: 2020-04-18
Wpisów: 109
Wysłane: 17 grudnia 2020 12:15:43 przy kursie: 309,20 zł
Kto kupuje na Epicu ... :) Z na szybko wyszukanych informacji wynika, że Epic Store ma jakieś 15% rynku. IMHO to i tak zaskakująco dużo, spodziewałem się wiele mniej po tym jakie informacje i opinie nt Epica można znaleźć (pamiętam akcję gdzie rozdawali GTA5 za darmo i ludzie i tak woleli kupować na Steamie).

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 17 grudnia 2020 12:34:14 przy kursie: 309,20 zł
Dominik_hej napisał(a):

Średnio od premiery mamy w grze 720 tyś graczy non stop. (estymacja wizualna na podstawie wykresu graczy z SteamDb)
Mediana czasu gry dla graczy to 18,5h. (SteamSpy)
Upłynęło 8 dni od premiery.
720*8*24h/18,5h = 7,472 mln.
Zakładam drugie tyle na PC z pozostałych platform co daje 15mln na PC.
Odejmuję 15% zwrotów i wychodzi 12,75 mln na PC.


O ile wyliczenia z czasem gry są ok, to...
Drugie tyle z pozostałych platform PC, to już niestety parodia ;]
Jedynie początkowy udział GOG jest znaczący. Reszta bez znaczenia.
Epic to Fortnite, czasowe exclusivy i gry rozdawane za darmo.

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 17 grudnia 2020 14:36:45 przy kursie: 309,20 zł
W pierwszym tygodniu w Japonii sprzedano około 104 tys. pudełek gry na PS4.

nintendoeverything.com/famitsu...

Cytat:
2. [PS4] Cyberpunk 2077 – 104,687 / NEW

szco
22
Dołączył: 2020-04-18
Wpisów: 109
Wysłane: 17 grudnia 2020 15:41:53 przy kursie: 309,20 zł
Czy wiemy czy to uwzględnia preordery?

Porównianie z RDR2 za angielską Wiki:

Cytat:
Within its first week on sale in Japan, the PlayStation 4 version of Red Dead Redemption 2 sold 132,984 copies, which placed it at number one on the all-format video game sales chart.


en.wikipedia.org/wiki/Red_Dead...

CP2077 uwzględnia 4 dni sprzedaży, RDR2 zdaje się że 3, więc jest gorzej. Z drugiej strony RDR2 to tylko konsole. No nic, czekam dalej. Wynik jest wg mnie spoko.
Edytowany: 17 grudnia 2020 15:58

aircanada15
PREMIUM
289
Dołączył: 2014-12-15
Wpisów: 1 947
Wysłane: 17 grudnia 2020 15:54:33 przy kursie: 309,20 zł
Oczywiście, preordery zawsze są uwzględniane w premierowych danych sprzedażowych.

Bergman
87
Dołączył: 2020-01-06
Wpisów: 202
Wysłane: 17 grudnia 2020 17:24:02 przy kursie: 309,20 zł
szco napisał(a):
No właśnie pomijając optymalizację czy bugi, dla mnie bardzo niepokojące jest to gdzie CP2077 nie dał rady. Chodzi oczywiście o AI ruchu drogowego i AI policji (które wynika z braku AI ruchu drogowego) i AI tłumów.


Przedstawiasz coś co jest wynikiem subiektywnego odbioru jako fakt. Widziałem na różnych filmikach, że AI policji działa dziwnie i najpewniej wynika z błędu. Natomiast ja tego nie widziałem w grze. Wiesz dlaczego ? Nie dlatego, że gra działa u mnie lepiej, ale dlatego, że ja w to gram inaczej. To nie jest GTA V (kompletnie nie lubię tej gry - straszna nuda i bezsens strzelania do wszystkiego co się rusza) i ja nie latam z giwerą strzelając do przypadkowych ludzi, na ulicy nie zachowuje się jak kamikaze i nie wymagam by przypadkowo napotykany NPC opowiedział mi historię swojego życia, tak jak i w normalnym życiu nie interesuje mnie zachowanie przypadkowych ludzi na ulicy. Dlatego te zachowania AI na jakie się skarżysz są dla mnie zupełnie niewidoczne.

Na ogół mocno pozytywne oceny gry z różnych sklepów wskazują na to, że dokładnie tak jest - różni ludzie grają w tę grę na różny sposób i coś co dla jednego jest błędem dla innych będzie czymś co zobaczą dopiero na jakimś filmiku.

Użytkownicy przeglądający ten wątek Gość
WIADOMOŚCI O SPÓŁCE CDPROJEKT
  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco
    Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • 10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas
    10 mocnych spółek na wrzesień wg BM BNP Paribas

    We wrześniowej odsłonie portfela BM BNP Paribas analitycy stawiają na dotychczasowe spółki, czyli liderów i czołowych graczy w swoich branżach. Oto jak oceniają wyniki za II kwartał poszczególnych top picks i ich perspektywy.




293 294 295 296 297

Na silniku Yet Another Forum.net wer. 1.9.1.8 (NET v2.0) - 2008-03-29
Copyright © 2003-2008 Yet Another Forum.net. All rights reserved.
Czas generowania strony: 3,357 sek.

mzkfrvtn
puexevhq
gmqjoxtg
Portfel StockWatch
Data startu Różnica Wartość
Portfel 4 fazy rynku
01-01-2017 +75 454,67 zł +377,27% 95 454,67 zł
Portfel Dywidendowy
03-04-2020 +60 637,62 zł 254,44% 125 556,00 zł
Portfel ETF
01-12-2023 +4 212,35 zł 20,98% 24 333,09 zł
pbwtflmm
xmuigauy
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat