hlwfkeao
Advertisement
PARTNER SERWISU
fbmtivsf

Eurocash dopina kolejne przejęcie w kierunku detalicznym

Omawiane walory:

Informacja o planowanym przejęciu firmy prowadzącej w modelu franczyzowym sklepów Delikatesy Centrum póki co nie jest w stanie wyciągnąć z dołka notowania Eurocash. Mimo konsekwentnych działań rozwojowych spółki, analitycy zwracają uwagę, że cała branża przeżywa słabszy okres.

Eurocash przypomniał o sobie zapowiedzią kolejnej akwizycji. Tym razem spółka zaczyna konsolidować obsługiwana przez siebie sieć detaliczną i podpisała przedwstępną umowę dotyczącą zakupu 50 proc. w spółce Firma Rogala, prowadzącej w modelu franczyzowym 48 sklepów Delikatesy Centrum. Cała sieć Delikatesów obejmuje ponad 800 sklepów.

Według zawartych ustaleń, Eurocash będzie miał prawo powoływania członka zarządu przejmowanej spółki, ale firma i sklepy będą dalej zarządzane przez rodzinę Rogalów. Zarząd giełdowej spółki zaznacza, że intencją tej transakcji jest zapewnienie założycielom przejmowanej firmy bezpieczeństwa finansowego, a grupie Eurocash silnego odbiorcy. Nie podano jednak ceny tej transakcji. >> Oficjalny komunikat znajdziesz tutaj.

Umowa dotycząca nabycia udziałów w firmie Rogala ma na razie charakter warunkowy. Jej finalizacja nastąpi m.in. po uzyskaniu odpowiedniej zgody UOKiK. Firma Rogala współpracuje z Eurocashem od 8 lat. W 2013 roku jej sprzedaż detaliczna wyniosła 285 mln zł.

– Na rynku franczyzowym jest duża konkurencja i nie łatwo będzie na tym polu Eurocashowi. Marże spadają i generalnie branża handlowa kuleje. Wyniki za III kwartał także powinny być słabe. Być może dopiero w przyszłym roku sytuacja się odwróci i wyniki zaczną się poprawiać. – ocenia Marek Czachor, analityk Erste Securities.

Od pewnego czasu widać też regres w wynikach Eurocashu. W II kwartale krajowy lider w hurtowej dystrybucji żywności i innych towarów szybko rotujących (FMCG) wprawdzie o 2 proc. poprawił przychody w ujęciu r/r i uzyskał 4,29 mld zł, ale spadły zyski. EBITDA skurczyła się o 10,5 proc. do 101 mln zł. Natomiast zysk netto spadł z 61 mln zł do 49,3 mln zł.

Wcześniej siłą grupy były akwizycje, które pozwalały napędzać wyniki. W 2011 roku spółka kupiła Tradisa od giełdowej Emperii, a w 2013 roku zacieśniła współpracę z Kolporterem w segmencie dystrybucji papierosów i produktów FMCG. W czerwcu na celowniku spółki znalazła się sieć saloników prasowych pod marką Inmedio, w której operatorze Eurocash nabył 51 proc. udziałów. Równocześnie podpisano umowę franczyzową, dającej spółce zależnej prawo do wykorzystywania znaku towarowego 1minute na terenie Polski.

Akcje Eurocash w piątek delikatnie zyskują na wartości, jednak to nie zmienia negatywnego obrazu walorów z ostatnich miesięcy.  Jednak za nimi jest spora wyrwa na kursie. W tym roku notowania straciły na wartości 35 proc., a od szczytu z połowy 2013 roku przecena zniosła już 50 proc. wartości akcji. Mimo przeceny walory nadal pozostają drogie wskaźnikowo. >> Szczegóły na stronie analitycznej spółki w StockWatch.pl.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Eurocash rozwija markę własną „Codzienny” i zapowiada wzrost udziału private label

    Grupa EUROCASH ogłosiła wprowadzenie nowej marki własnej "Codzienny", obejmującej artykuły pierwszej potrzeby. To element strategii, której celem jest zwiększenie udziału produktów private label w całkowitej sprzedaży z obecnych 5 proc.

  • Eurocash pogłębia stratę netto, ale poprawia rentowność EBITDA w II kwartale 2025

    Grupa EUROCASH zakończyła II kwartał 2025 r. stratą netto przypisaną akcjonariuszom jednostki dominującej w wysokości 13,5 mln zł, jednak poprawiła zysk EBITDA do 229,54 mln zł. Spółka odnotowała wzrost rentowności mimo spadku przychodów i kontynuowała działania optymalizacyjne.

  • 3 spółki z szansą na skokową poprawę zysku netto

    Trwa sezon wyników za II kwartał, a wraz z nim polowanie na spółki z ponadprzeciętnymi dynamikami. Na bazie prognoz analityków Noble Securities wytypowaliśmy trzy spółki, które w najbliższych tygodniach mogą popisać się skokową poprawą zysku netto.

  • Eurocash, Chorten i Netto tworzą wspólną spółkę, by wejść do europejskiej grupy zakupowej EMD

    Grupa EUROCASH, Grupa Chorten i Netto Polska zamierzają powołać spółkę joint venture, która umożliwi im przystąpienie do European Marketing Distribution (EMD) – największej europejskiej grupy zakupowej w branży FMCG. Warunkiem transakcji jest zgoda UOKiK. Współpraca ma zwiększyć siłę zakupową sieci i obniżyć koszty w łańcuchu dostaw.

  • Nowe rekomendacje dla Żabki i Eurocashu

    Najnowsze rekomendacje przyniosły zmiany w ocenie dwóch istotnych graczy z sektora handlu detalicznego. Grupa Żabka została objęta pozytywnym pokryciem przez Wood & Company, natomiast analitycy Oddo BHF skorygowali swoje nastawienie do EUROCASHu.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat