Na otwarciu poniedziałkowej sesji za PDA Atalu płacono równo 22 zł. Po tyle samo walory sprzedawano w ofercie publicznej. W subskrypcji udział wzięło 1.060 inwestorów, którym łącznie przydzielono 6,5 mln akcji serii E. Nowi inwestorzy odpowiadają za 16,79 proc. w podwyższonym kapitale zakładowym i głosów na WZ. W puli adresowanej do inwestorów indywidualnych było 15 proc. akcji oferowanych, a instytucjonalnych – 85 proc. Wśród drobnych stopa redukcji wyniosła 80,07 proc., w transzy inwestorów instytucjonalnych stopa redukcji nie wystąpiła. W sumie walory przydzielono 783 inwestorom indywidualnym oraz 277 instytucjonalnym. Walory spółki w systemie notowań ciągłych są pod nazwą skróconą ATAL-PDA i oznaczeniem 1ATA.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany PDA Atalu
Głównym akcjonariuszem Atalu jest Juroszek Investments, firma należąca do Zbigniewa Juroszka, założyciela i prezesa spółki. Główny akcjonariusz zobowiązał się, że nie sprzeda akcji w okresie od dnia zawarcia umowy plasowania do upływu 12 miesięcy od dnia notowania PDA lub akcji (lock-up).
Z symulacji przeprowadzonej przez StockWatch.pl wynika, że porównanie wskaźnika C/ZO Atalu z branżowym wypada na korzyć spółki. Wynosi on 5,10 wobec 10,69 w sektorze deweloperskim i 11,34 dla WIG. Natomiast C/WK Atalu to 1,49. Średnia w sektorze to 0,68, a na szerokim rynku 1,73. Z kolei wskaźnik EV/EBITDA wynosi odpowiednio 6,78, 9,75 i 8,0.>> Sprawdź jak na tle rynku oraz sektora prezentują się wskaźniki Atalu

Atal, Warszawa, Marina II
Atal do deweloper mieszkaniowy. W skali kraju jest trzecią po Murapolu i Dom Development siłą. Spółka skupia się na dużych miastach takich jak Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław oraz Łódź. W ofercie ma głównie lokale w standardzie premium+ i premium. W dużej mierze lokale są wykończone pod klucz. W maju 2015 roku Atal sprzedał 171 mieszkań, a 153 zostały objęte rezerwacją. Od początku roku klienci zakupili już 641 mieszkań w inwestycjach Atal w całej Polsce. W ciągu pięciu miesięcy 2015 roku, spółka sprzedała o 169 lokali więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku oraz o 269 więcej niż w rekordowym pod względem sprzedaży 2013 roku.
Atal w najbliższych latach zamierza budować pozycję na rynku warszawskim oraz wrocławskim. W Krakowie, Katowicach i Łodzi spółka chce utrzymać dotychczasową pozycję. Atal chce specjalizować się w ofercie o standardzie Premium+ (ponad 86 proc. dotychczasowego PUM) o najwyższej płynności na rynku. Kluczem do sukcesu ma być polityka zakupu gruntów. Zarząd w tym zakresie stawia na zachowanie odpowiedniej proporcji ceny do jakości.
>> Zobacz także: Analiza oferty publicznej Atal SA [Raport IPO]
Aktualizacja – wykres na koniec sesji 15 czerwca 2015 roku.