W poniedziałkowym komunikacie City Interactive poinformował, że spółka zależna Business Area odstąpiła od umowy produkcyjnej zawartej z Vivid Games. Umowa dotyczyła mobilnej wersji gry Sniper: Ghost Warrior. Zarząd giełdowej spółki zdecydował się na przeniesienie tej produkcji do wewnętrznego studia produkcyjnego w Katowicach. Zwróciliśmy się jednak z pytaniem do zarządu o podanie bezpośrednich przyczyn takiego działania.
– To typowo biznesowa decyzja. Mamy wolne moce produkcyjne i chcemy je wykorzystać. Dlatego produkcję mobilnej wersji gry Sniper: Ghost Warrior przenosimy do naszego studia w Katowicach. – komentuje dla StockWatch.pl Marek Tymiński, prezes City Interactive.
Zdaniem zarządu, zmiana nie wpłynie na termin ukazania się tej wersji gry na rynku. Odbędzie się ona w cieniu dużo większego wydarzenia: premiery drugiej części Snipera. Debiut dwójki w wersji na PlayStation, Xbox360 oraz PC zaplanowano na II kwartał. Jednak jej premiera była przesuwana już dwa razy. Pierwotnie gra miała ukazać się w III kwartale 2011 roku, później mówiono o I kwartale 2012. Teraz zarząd podkreśla, że przyszły kwartał jest terminem niezagrożonym.
– Nie planujemy żadnych opóźnień w związku z tym debiutem. Premierę gry Sniper Ghost Warrior 2 w wersji na PlayStation, Xbox 360 oraz PC planujemy na II kwartał tego roku. W tym samym czasie chcemy zadebiutować z wersją mobilną – tłumaczy Marek Tymiński.
Na poniedziałkowej sesji akcje producenta gier komputerowych walczą by nie spaść pod kreskę. Towarzyszą temu niezbyt duże obroty.
City Interactive SA miało w pierwszych trzech kwartałach zeszłego roku 66,3 mln zł przychodów i wypracowało 16,8 mln zł zysku netto. W porównaniu do średnich wskaźników sektora i szerokiego rynku, akcje spółki są notowane ze znaczną premią. >> Szczegółowa analiza na stronie spółki w serwisie StockWatch.pl