
Zysk koncernu BMW w segmencie samochodowym spadł o blisko 16 proc. do 1,82 mld euro. (Fot. facebook/bmw)
Wolumen sprzedaży BMW AG (Frankfurt SE: BMW) wszystkich trzech marek samochodowych wzrósł w drugim kwartale obecnego roku o 7,5 proc. do poziomu 573 tys. sztuk. Podobnie świetnie wygląda sprzedaż motocykli. Spółce z Monachium udało się znaleźć nabywców na 47 tys. sztuk jednośladów, czyli o 11 proc. więcej r/r. Przychody wyniosły prawie 24 mld euro i były wyższe o 20 proc. r/r. Wzrostom sprzedaży sprzyjało słabe euro, ale nawet sprzedaż oczyszczona z wpływu korzystnych kursów na rynkach eksportowych zwiększyła się o 9,6 proc. Za to zysk operacyjny spadł o 3 proc. r/r – głównie za sprawą wysokiej bazy porównawczej. W drugim kwartale mniej korzystnie ukształtował się miks produktowy, a na drodze do poprawy zysków stanęły wyższe koszty pracownicze.
Zysk segmentu samochodowego spadł o 15,8 proc. z 2,16 mld euro do poziomu 1,82 mld euro. Skonsolidowany wynik operacyjny podciągnęły wzrosty w segmentach usług finansowych (+44 mln euro) oraz motocykli (57 mln euro), dzięki czemu udało się osiągnąć zakładaną przez spółkę rentowność w przedziale 8-10 proc. W całym półroczu wynik operacyjny wyniósł 5 mld euro i był o 7,5 proc. wyższy r/r.
>> Dzięki kontraktom CFD na akcje BMW w City Index możesz wykorzystać dźwignię finansową, która pozwoli wykorzystać każdy ruch ceny na rynku. >> Odwiedź stronę, załóż konto i odbierz bonus na start.
Choć spółka podtrzymuje utrzymanie rentowności operacyjnej na poziomie 8-10 proc. i wysokie wzrosty przychodów, to w realizacji prognoz może przeszkodzić sytuacja gospodarcza w Chinach.
– Jako jeden z wiodących dostawców w segmencie premium nadal jesteśmy przekonani o rozwoju ekonomicznym Chin w średnim i długim terminie. Ciągły wzrost gospodarczy doprowadzi do wzrostu popytu na samochody. Dobra i rozległa infrastruktura oraz niski wskaźnik samochodu na obywatela w połączeniu z wzrostem oczekiwań klasy średniej wzmacnia naszą opinię na temat tego rynku. Rozwój Chin w krótkim okresie i nadchodzących miesiącach jest trudny do przewidzenia. Obecnie dostosowujemy produkcję do spowolnienia i redukujemy zapasy. W związku z wprowadzeniem nowych modeli do sprzedaży w ciągu kilku następnych miesięcy spodziewamy się kolejnego impulsu sprzedażowego. – czytamy w raporcie spółki.
Kurs akcji BMW traci po wynikach ponad 2 proc., a od od połowy marca znajduje się w trendzie spadkowym. Roczna stopa zwrotu się szybko zbliża się do zera.