Grupa Oponeo.pl uruchomiła sprzedaż w stanie Kalifornia poprzez nowy serwis www.oponeo.com. Ruch ten wpisuje się w strategię, która zakłada intensyfikację sprzedaży zagranicznej i ekspansję na nowe rynki. W związku z tym spółka systematycznie otwiera nowe serwisy internetowe, co przekłada się na wzrost przychodów z działających już za granicą e-sklepów. Obecnie prowadzi sprzedaż na dwunastu zagranicznych rynkach: w Niemczech, Austrii, Hiszpanii, Włoszech, Francji, Wielkiej Brytanii, Holandii, Irlandii, Turcji, Czechach, Słowacji i Belgii. W planach jest uruchomienie sprzedaży w stanach Nevada i Oregon.
– Kalifornia jest najbogatszym oraz trzecim co do wielkości stanem. To również siódma gospodarka świata, dlatego zdecydowaliśmy się od rozpoczęcia działalności właśnie w tym stanie. – komentuje Dariusz Topolewski, prezes Oponeo.pl.
Dane statystyczne mówią, że rynek e-commerce w USA wzrasta rokrocznie. Prognozy zakładają, że dochód ze sprzedaży internetowej w 2015 roku ma osiągnąć poziom 347 mld USD wobec 304 mld USD rok wcześniej. Stany Zjednoczone zajmują drugie miejsce po Wielkiej Brytanii pod względem liczby klientów online w stosunku do liczby mieszkańców – 57,4 proc. Obecnie rynek brytyjski przynosi Oponeo.pl największe przychody spośród wszystkich rynków zagranicznych.
Po I półroczu 2015 r. przychody z zagranicy Oponeo.pl stanowiły 35 proc. ogólnych. Wzrosły one r/r o 93 proc. Liczba zamówień na wszystkich rynkach zagranicznych powiększyła się w sumie o 84 proc., a największą dynamikę sprzedaży (ponad 200 proc.) wykazały rynki: brytyjski (290 proc.), czeski (268 proc.), irlandzki (213 proc.) i niemiecki (202 proc.). W sumie ogólne przychody grupy wzrosły w I półroczu tego roku o 32 proc. do 189 mln zł, a zysk netto z 2,2 mln zł do 5,5 mln zł.>> Zobacz szczegółowe omówienie wyników spółki po wynikach za II kwartał
W tym roku akcje spółki zyskały już ponad 90 proc. W dużej mierze to zasługa ostatnich miesięcy – 3-miesięczna stopa zwroty pokazuje ponad 80-proc. wzrost. Zwyżkę napędzały świetne wyniki za II kwartał.