Polimex-Mostostal szykuje się do podwyższenia kapitału zakładowego. W grę wchodzi emisja akcji serii T do 150 mln sztuk. Obecnie kapitał dzieli się na 86,6 mln akcji przy kapitalizacji poniżej 300 mln zł. Nowe akcje miałby zostać zaoferowane w drodze emisji prywatnej, z wyłączeniem prawa poboru. Zarząd rozpoczął czynności mające na celu przygotowanie emisji, ale ostateczna decyzja należy do walnego zgromadzenia. Wśród największych akcjonariuszy spółki są PKO BP (17,4 proc. głosów), PKO TFI (14,9 proc.), PZU TFI (14,5 proc.) oraz SPV Operator (6,9 proc.).
– Zarząd Polimex-Mostostal informuje, że z uwagi na bieżące potrzeby finansowe spółki i trudności w zapewnieniu spółce odpowiedniej wysokości gwarancji koniecznych do pozyskiwania i realizacji kontraktów budowlanych konieczna jest dalsza restrukturyzacja finansowa spółki. Dlatego dostrzegając konieczność dokapitalizowania spółki, zarząd w dniu dzisiejszym podjął uchwałę kierunkową w sprawie podjęcia czynności związanych z podwyższeniem kapitału zakładowego spółki poprzez emisję akcji serii T w trybie subskrypcji prywatnej z wyłączeniem prawa poboru dotychczasowych akcjonariuszy. – czytamy w komunikacie Polimeksu-Mostostalu.
Z raportu finansowego za III kwartał 2016 r. wynika, że portfel zamówień grupy pomniejszony o sprzedaż przypadającą na konsorcjantów wynosi ok. 3,2 mld zł i w całości dotyczy kontraktów zawartych. Z tego na IV kwartał przypada 0,8 mld zł, a na 2017 r. około 1,7 mld zł. Grupa w pierwszych trzech kwartałach tego roku uzyskała ponad 2 mld zł przychodów (+10 proc. r/r). Jednak zysk brutto ze sprzedaży spadł z 151,7 mln zł do 24,6 mln zł. Na poziomie netto pojawiła się strata w wysokości 45 mln zł wobec 75 mln zł zysku rok wcześniej. Na koniec września spółka dysponowała kwotą 640 mln zł środków pieniężnych i ich ekwiwalentów. Zobowiązania krótkoterminowe zbliżyły się do 1,5 mld zł. Spółka w raporcie wskazała wśród istotnych czynników mających wpływ na sytuację w grupie trudne relacje, często o charakterze sporu, bądź roszczenia z głównymi odbiorcami kontraktów realizowanych w segmencie budownictwa infrastrukturalnego, w tym przede wszystkim z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad.
Dziś akcje spółki tracą na wartości. Słabo też wygląda cały tegoroczny bilans – kurs stracił 42 proc.