
(Fot. Dino Polska)
– W 2017 roku otworzyliśmy rekordową liczbę nowych sklepów w historii działalności spółki. Zgodnie z zapowiedziami, przekroczyliśmy liczbę otwarć z 2016 r. W II połowie roku, a szczególnie w IV kwartale, przyspieszyliśmy proces otwierania nowych placówek. Stopniowo zwiększamy także bank ziemi pod budowę nowych marketów. Przyjęty model biznesowy oraz posiadanie własnych gruntów i nieruchomości daje nam większą elastyczność działania i umożliwia szybki rozwój – powiedział prezes Szymon Piduch, cytowany w komunikacie.
– Rośniemy szybciej niż rynek. Dodatkowo sprzyja nam otoczenie makroekonomiczne, dobra koniunktura. Rosną dochody Polaków i wydatki konsumpcyjne, a nasz model supermarketów wychodzi naprzeciw trendom konsumenckim. W 2018 roku spodziewamy się kontynuacji pozytywnych trendów – dodał Piduch.
W 2017 r. sieć Dino otworzyła 147 sklepów w 12 województwach. Całkowita powierzchnia sali sprzedaży przekroczyła na koniec 2017 r. 295 tys. m2 i była o 23,8 proc. większa niż rok wcześniej. Zatrudnienie w Grupie Dino wyniosło na koniec 2017 r. 12,9 tys. osób, podczas gdy w 2016 r. było to 10,6 tys.
– Spółka jest właścicielem zdecydowanej większości gruntów i nieruchomości, w których zlokalizowane są sklepy Dino. W połączeniu z dobrze funkcjonującym modelem biznesowym, umożliwiło to szybki rozwój sieci Dino na przestrzeni ostatnich lat i dynamiczny wzrost liczby sklepów ze 111 w 2010 roku, do 775 sklepów na koniec grudnia 2017. Średnioterminowym celem strategicznym spółki jest przekroczenie liczby 1 200 sklepów nie później niż do końca 2020 r. – przypomniano w komunikacie.
Dino to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.
– Spółka korzysta z bardzo dobrej koniunktury gospodarczej w kraju, w tym przede wszystkim z rosnących wydatków konsumpcyjnych Polaków. Zarząd Dino stara się również wyjść naprzeciw trendom konsumenckim. Sprzyjające spółce otoczenie powinno utrzymać się również w 2018 r. Na koniec 2017 r. spółka posiadała 775 sklepów. Z kolei średnioterminowym celem strategicznym jest przekroczenie liczby 1,2 tys. sklepów w terminie nie późniejszym niż do końca 2020 r. – komentują maklerzy z BM ING Banku Śląskiego.