
(Fot. Grupa Żywiec)
Zysk operacyjny Grupa Żywiec wyniósł 175,88 mln zł wobec 173,54 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w ujęciu r/r wzrosły o 3,6 proc. do 1.641,96 mln zł. W całym I półroczu 2018 r. Grupa Żywiec sprzedała 5,6 mln hektolitrów piwa. Wynik jest taki sam jak analogicznym okresie 2017 r.
– Bardzo dobra pogoda w kwietniu i maju oraz dodatkowe okazje do konsumpcji piwa związane z Mistrzostwami Świata w piłce nożnej sprawiły, że mimo słabego pierwszego kwartału, w całym pierwszym półroczu 2018 roku sprzedaż piwa w Polsce wzrosła o ponad 3 proc. w ujęciu ilościowym i o 6 proc. w ujęciu wartościowym – czytamy w raporcie.
Niższy zysk netto jest związany z niekorzystnym wpływem różnic kursowych oraz wzrostem kosztów zakupu surowców i opakowań.
– Dzięki skutecznej strategii marketingowej i sprzyjającej pogodzie w drugim kwartale 2018 roku zwiększyliśmy zarówno przychody ze sprzedaży, jak i zysk operacyjny, równoważąc słabsze wyniki pierwszego kwartału. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z tego, że konsumenci bardzo chętnie sięgali po nasze nowe propozycje bezalkoholowe ze Strefy Zero, specjalności i marki premium, co przyniosło wzrost przychodów z każdego hektolitra piwa (+6 proc.) oraz wzrost całościowych przychodów (+4 proc.). – powiedział prezes Guillaume Duverdier, cytowany w raporcie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2018 r. wyniósł 127,18 mln zł wobec 134,15 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Żywiec jest właścicielem browarów w Warce, Elblągu, Leżajsku, Żywcu i w Cieszynie. W 2017 roku sprzedała 11,2 mln hektolitrów piwa. Spółka jest notowana na GPW od 1991 r. W poniedziałek rano nie zawarto transakcji na akcjach Żywca. Ostatnia pochodzi z piątku i zawarto ją po cenie 460 zł.