
(Fot. Dino Polska)
Zysk operacyjny (EBIT) wyniósł w 2018 r. 429 mln zł i był o 125,8 mln zł (41,5 proc.) wyższy niż w 2017 r. Marża zysku EBIT wyniosła w 2018 r. 7,3 proc. w stosunku do 6,8 proc. w 2017 r. (7,1 proc. po skorygowaniu o koszty IPO).
W 2018 r. Grupa Dino odnotowała wzrost wyniku EBITDA o 139,7 mln zł, czyli o 37 proc. do 541,1 mln zł z 401,4 mln zł w 2017 r. (skorygowane o koszty jednorazowe związane z debiutem na GPW). Marża EBITDA za 2018 r. wyniosła 9,3 proc., podczas gdy w 2017 r. było to 8,7 proc. (9,0 proc. po skorygowaniu o koszty IPO).
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5.838,53 mln zł w 2018 r. wobec 4.462,84 mln zł rok wcześniej.
– W 2018 r. kontynuowaliśmy szybki rozwój organiczny Dino Polska. Znalazło to odzwierciedlenie zarówno w większej liczbie nowo otwieranych sklepów, jak i w dobrych wynikach finansowych. Otworzyliśmy 202 nowe markety i na koniec roku mieliśmy ich łącznie 977. Powierzchnia sali sprzedaży zwiększyła się o ponad 27 proc. do 375,7 tys. metrów kwadratowych – napisał prezes Szymon Piduch w liście załączonym do raportu.
Prezes podkreślił również, że w 2018 r. spółka odnotowała zauważalny wzrost liczby zakupów dokonywanych w sklepach w porównaniu z 2017 r., przy równoczesnym, znaczącym wzroście wartości przeciętnego paragonu. Efektem tego było odnotowanie wzrostu przychodów ze sprzedaży na bazie LfL, czyli w sklepach, które istniały także w 2017 r. o 11,6 proc. W połączeniu z nowymi sklepami, które spółka otworzyła w 2018 r. dało to łączny wzrost przychodów ze sprzedaży Grupy Dino Polska do 5,84 mld zł, czyli o 31 proc. w stosunku do 2017 r. Jak zauważył prezes Piduch rosnące korzyści skali pozwoliły na dalszą poprawę rentowności prowadzonego biznesu. Wynik EBITDA zwiększył się w 2018 r. o 35 proc. do 541 mln zł.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2018 r. wyniósł 208,56 mln zł wobec 139,16 mln zł zysku rok wcześniej.
Dino to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.