BoomBit będzie 461. spółką notowaną na rynku głównym GPW oraz 4. debiutem na tym rynku w 2019 roku.
Do obrotu na GPW trafi 7,3 mln praw do akcji. Kurs odniesienia wyniesie 19 zł (po tyle spółka sprzedała akcje w ofercie). Kapitalizacja BoomBit w momencie debiutu przekroczy ćwierć miliarda złotych.
Na akcje producenta i wydawcy gier mobilnych zapisało się 3.183 inwestorów indywidualnych, a stopa redukcji wyniosła 53,45 proc. Zainteresowanie wśród inwestorów instytucjonalnych było znacznie mniejsze, przez co ostateczna wartość oferty BoomBit wyniosła 35,2 mln zł wobec oczekiwań na poziomie blisko 100 mln zł. Z emisji nowych akcji BoomBit pozyskał 24,7 mln zł, które planuje przeznaczyć na kampanie marketingowe gier oraz prace rozwojowe w zakresie nowych tytułów. >> Parametry oferty i symulację debiutu post-money BoomBit znajdziesz tutaj
BoomBit to producent gier w segmencie Free To Play. Firma istnieje od 2010 r., ale wcześniej działała pod nazwą Aidem Media. W swojej historii spółka wydała ponad 800 gier, które zostały pobrane 550 mln razy. O ile liczby te robią wrażenie, to już osiągnięte wyniki finansowe nie do końca. Lwia część prezentowanych osiągnięć to zasługa zdarzeń jednorazowych.
– Żeby zrozumieć liczby w sprawozdaniu trzeba zapoznać się wydarzeniami korporacyjnymi. Od 2012 r. spółka (jeszcze jako Aidem Media) współpracowała z Anibalem Soaresem, właścicielem spółki BoomBit Games Ltd. i Play With Games Ltd. Spółki te świadczyły do lutego 2018 r. usługi wydawnicze dla tytułów Aidem (obecnie BoomBit SA), ale nie tylko. W 2017 r. do spółek Soaresa sprzedano prawa do 3 IP, natomiast dla kolejnych 2 sprzedano prawa w zamian z udział w przychodach i kwotę jednorazową. W lutym 2018 r. nastąpiła wymiana akcji pomiędzy Soaresem i Aidem Media w wyniku czego Aidem (obecnie Boombit SA) stał się właścicielem spółek BoomBit Games LTD, a tym samym najważniejszy tytuł (Dancing Line) wrócił do portfela, po czym został znów sprzedany, tylko że do chińskiego Cheetah – sygnalizuje Paweł Bieniek, szef działu analiz StockWatch.pl w omówieniu prospektu emisyjnego.
W 2018 r. Booombit stał się też wydawcą dla zewnętrznych tytułów i posiada na tym polu pierwsze sukcesy. Docelowo spółka zamierza wydawać 10 gier obcych rocznie. W 2018 r. rozpoczęły się mocne zmiany w grupie, które w zamierzeniu mają doprowadzić do dynamicznego wzrostu raportowanych wyników w przyszłości.