zoicgtwy
Advertisement
PARTNER SERWISU
dzghxqdq

BoomBit miał 13,2 mln zł przychodów w kwietniu

Omawiane walory:

W kwietniu 2020 łączne przychody z gier grupy BoomBit wyniosły ok. 13,2 mln zł (-15 proc. miesiąc do miesiąca). Nakłady marketingowe wyniosły w tym okresie łącznie ok. 6,52 mln zł (-23 proc. m/m), natomiast koszty prowizji platform wyniosły w kwietniu 0,72 mln zł (-8 proc. m/m).

Boombit, wyniki,strata,gry

Marcin Olejarz, prezes Boombit.

Przychody pomniejszone o koszty marketingu związane z pozyskiwaniem użytkowników oraz prowizji platform dystrybucyjnych, wyniosły w kwietniu ok. 6,0 mln zł w porównaniu do ok. 6,4 mln zł w marcu 2020 (-6 proc. m/m).

Narastająco w okresie styczeń – kwiecień 2020 roku, szacunkowe przychody z gier grupy BoomBit wyniosły ok. 50 mln zł, czyli osiągnęły poziom z całego 2019 roku, kiedy to wyniosły 49,7 mln zł. Nakłady marketingowe w pierwszych czterech miesiącach 2020 roku wyniosły 24,8 mln zł, wobec 13 mln zł w całym 2019 roku.

– Pod koniec 2019 roku dostosowaliśmy plany wydawnicze do pojawiających się nowych możliwości rynkowych i zdecydowaliśmy się rozwijać gry typu Hypercasual. Od lutego br. przeskalowaliśmy miesięczne przychody Grupy BoomBit do kilkunastu mln złotych miesięcznie, czyli poziomu jaki w 2019 roku osiągaliśmy przez cały kwartał i utrzymujemy ten wysoki poziom w kolejnych miesiącach. Warto podkreślić, że po czterech miesiącach bieżącego roku Grupa BoomBit osiągnęła przychody, takie jak zanotowane w całym 2019 roku. Podnieśliśmy więc też znacząco ilość gotówki spływającej do nas. Jest to najlepsze potwierdzenie naszej wiedzy, jak generować bardzo satysfakcjonujące przychody na konkurencyjnym rynku – mówi Marcin Olejarz, prezes zarządu BoomBit.

– Natomiast po odjęciu głównych kosztów bezpośrednio związanych ze sprzedażą, takich jak koszt pozyskiwania graczy i koszty platform, przychody w kwietniu wyniosły 6 mln zł – dodaje Marcin Olejarz.

Kapiszony się skończyły – omówienie sprawozdania finansowego BoomBit po IV kw. 2019 r.

– Cały czas rozwijamy się i udoskonalamy nasze działania zarówno po stronie wydawniczej, jak i User Acquisition. Nasze sukcesy, poparte osiąganiem wysokich pozycji w rankingach gier oraz ilością pobrań liczonych w milionach, rozbudziło zainteresowanie nami jako atrakcyjnym wydawcą. Nawiązaliśmy współpracę z kilkoma nowymi, wyselekcjonowanymi zespołami deweloperskimi, rozsianymi po całym świecie, w celu wydawania gier przez nich tworzonych. Mamy nadzieję, że efekty naszej pracy będą widoczne już wkrótce – mówi Hannibal Soares, wiceprezes BoomBit.

– Ponadto w kwietniu wzmocniliśmy nasz dział user acquisition, intensywnie pracowaliśmy też nad narzędziami Business Intelligence, pozwalającymi na dogłębną analizę użytkowników i ich zachowań. Rynek reklamodawców przeszedł w ostatnim czasie zmiany – aktywność reklamowa firm z tradycyjnych sektorów zmniejszyła się, ale za to zwiększyła się aktywność firm gamingowych. Pracujemy też nad nowymi formami reklamy, w tym playable ads (grywalne reklamy gier), które pozwalają na pozyskanie użytkownika cechującego się lepszą retencją. Nasze narzędzia analityczne do user acquisition pozwalają nam teraz lepiej dobierać parametry poszczególnych kampanii, maksymalizując ich dochodowość – dodaje Marcin Olejarz.

– Rynek gier mobilnych to zdecydowanie najszybciej obecnie rosnący segment rynku gier, a w 2020 rok wkroczyliśmy jako doskonale spozycjonowany globalny deweloper i wydawca z atrakcyjnym portfolio dla różnych grup graczy, o czym nasi inwestorzy będą mogli się przekonać po raporcie finansowym za I kwartał 2020, który opublikujemy 28 maja – podsumowuje Marcin Olejarz.

BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r. W piątek kurs akcji BoomBit urósł o 7,14 proc. do 19,80 zł.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat