
BM mBanku rozpoczęło wydawanie rekomendacji dla akcji PlayWay od zalecenia akumuluj
Piotr Bogusz w raporcie z 25 sierpnia zalecił akumulację akcji PlayWay z ceną docelową 549 zł za akcję. To cena o blisko 11 proc. wyższa od bieżącego kursu na GPW.
Analityk BM mBanku zauważa, że strategia oparta o produkcję wielu gier o relatywnie niskim budżecie oraz atrakcyjnym koncepcie nie tylko pozwala na minimalizację ryzyka operacyjnego, ale też przynosi pokaźne zyski. Między latami 2016 i 2019 zysk netto PlayWay wzrósł z 5,7 mln zł do 87 mln zł. Za wzrostem wyników idzie liczba zespołów deweloperskich oraz spółek zależnych/stowarzyszonych. Ich liczba w latach 2016/2018/2019/lipiec 2020 wyniosła odpowiednio 11/38/50/63. Po debiucie Polyslash, na giełdzie jest notowanych 10 z nich. Kilkanaście kolejnych ma w planach debiut w najbliższych kwartałach.
Analityk zwraca uwagę, że rosnący zasięg grupy wśród graczy i doświadczenie biznesowe przekładają się na zwiększanie potencjału komercyjnego kolejnych gier. Biorąc pod uwagę obecnie zapowiedziane gry ekspert oczekuje wzrostu projektów o wysokim potencjale komercyjnym z 4 w 2019 roku do 13 w 2020 roku i 20 w 2021 roku (szacunki oparte na Steam Wishlist), co powinno mieć przełożenie na osiągane przez Grupę wyniki.
– Zgodnie z zebranymi przez nas danymi Grupa ma zapowiedzianych 110 gier na kolejne lata, co stanowi około 12 proc. ogólnej liczby gier na Steam Wishlist. Biorąc powyższe pod uwagę, zakładamy wzrost sprzedaży o 33/106 proc. odpowiednio w latach 2020/21 oraz wzrost zysku netto o 21/74 proc. r/r odpowiednio w latach 2020/21. Biorąc pod uwagę nasze prognozy, spółka jest obecnie wyceniana na 17,5x/17,5x P/E’21/22. Rekomendujemy akumulowanie akcji PLW wyznaczając cenę docelową na 549 PLN – czytamy w raporcie przygotowanym przez Piotra Bogusza.
Grupa PlayWay udziela wszelkiego wsparcia przy produkcji i wydawnictwie gier spółek z Grupy. Zdobyte doświadczenie pozwala na lepszą weryfikację pomysłów, odpowiednie testy produkcji, efektywne budowanie wishlist, cross-promocje z innymi grami z Grupy. Od 2019 roku nacisk został położony na portowanie gier na inne platformy, aby zwiększyć ich potencjał komercyjny.
Koszty produkcji gier spółek z grupy PlayWay są niskie i utrzymują się zazwyczaj w granicach kilkuset tysięcy zł do miliona zł. Częstą praktyką jest udział deweloperów w zyskach z produkcji, co przekłada się na niższe koszty wytworzenia gry oraz większa motywację przy tworzeniu projektu. Koszty produkcji większości gier wydanych w latach 2017-19 zwróciły się w mniej niż 3 dniach od premiery. Wsparcie Grupy przy marketingu, księgowości i obsłudze prawnej pozwala na minimalizowanie kosztów.
– Zgodnie z naszymi szacunkami całkowita Wishlist na niewydane gry wynosiła około 3,5 mln, a Wishlist Oustanding (zapisani gracze na gry wydane i niewydane) wynosiła 8,2 mln w lipcu 2020 (vs. 5 mln w czerwcu 2019). Istotny wzrost skali działalności przekłada się na większą ilość planowanych produkcji. Zgodnie z naszymi szacunkami oraz opublikowanymi zapowiedziami Grupa PlayWay posiada ponad 110 zapowiedzianych gier – czytamy dalej.
PlayWay, który w 2016 roku zadebiutował na rynku głównym GPW, to inkubator zespołów deweloperskich, które tworzą gry komputerowe i mobilne w oparciu o pomysły własne oraz pomysły opracowane w centrali spółki.
Rekomendacja dla PlayWay powstała 25 sierpnia 2020 r. Autorem rekomendacji Piotr Bogusz, analityk BM mBanku. Raport ze skrótem rekomendacji jest do pobrania TUTAJ