Biogo to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sklepów internetowych ze zdrową żywnością i suplementami diety w Europie Środkowo-Wschodniej. To również sieć sklepów stacjonarnych, pełniących dodatkowo funkcję profesjonalnych centrów dietetycznych. Aby utrzymać swój dynamiczny rozwój, Biogo przeprowadza właśnie emisję akcji na platformie Beesfund. Celem emisji jest pozyskanie kapitału w wysokości 2,2 mln zł, które spółka zamierza przeznaczyć na ekspansję na rynki zagraniczne, wdrożenie platformy marketplace oraz videomarketing. Emisja została podzielona na trzy serie, każda z inną ceną.
– Biogo to marka z misją. Wierzymy, że może zmieniać świat na lepsze. Chcemy poszukiwać i popularyzować zdrową i ekonomiczną żywność dla człowieka, nie tylko lokalnie, ale również globalnie – powiedział na czacie inwestorskim Tomasz Kosowski, prezes Biogo. – Biogo dystrybuuje żywność, która powinna być bezpiecznego pochodzenia i dobrej jakości. Dlatego też klienci w naszej branży często korzystają z zakupów internetowych w zaufanych sklepach branżowych niż np. w dużych marketplaceach – dodał prezes Bogo.
Na ten moment spółka pozyskała od 330 inwestorów 0,8 mln zł, czyli nieco ponad 1/3 planowego kapitału. Zapisy trwają do 19 kwietnia.
W Polsce firma oprócz sklepu internetowego posiada sklepy stacjonarne i wciąż chce poszerzać swoją ofertę.
– Posiadamy 3 sklepy stacjonarne w Polsce. Dwa we Wrocławiu i jeden w Poznaniu. Chcemy dywersyfikować kanały dystrybucji. Jest to również element budowy marki i skalowania się. Widzimy w tym bardziej szansę niż zagrożenie, nawet w tych trudnych czasach Nasz model sklepów stacjonarnych sprawdza się i kolejne sklepy szybko wchodzą na rentowność – powiedział Tomasz Kosowski, prezes Biogo.
Jednym z celów emisji Biogo jest także sfinansowanie wejścia platformy na rynki zagraniczne. Według prezesa kluczowe rynki to Niemcy, Francja, Szwajcaria, Hiszpania, Włochy i Anglia. Aktualnie pracownicy firmy tłumaczą feedy produktowe na obce języki. W najbliższym czasie spółka będzie rekrutować osoby odpowiedzialne za komunikację w danym kraju.
– W e-commerce analityczne i techniczne zasady marketingu i reklamy rządzą się tymi samymi prawami w każdym z krajów i będziemy korzystali w większości z tych samych narzędzi i aplikacji, które pomogły nam się rozwinąć w Polsce. Sprzedaż wysyłkowa nadal będzie prowadzona z magazynku centralnego zlokalizowanego w Polsce – powiedział prezes Biogo.
Co ciekawe spółka nie wyklucza powołania do rady przedstawiciela akcjonariuszy mniejszościowych, który to swoją unikalną wiedzą i kontaktami musiałby realnie wesprzeć dynamiczny rozwój firmy.
Biogo chce także zadebiutować na rynku NewConnect. Według prezesa debiut może nastąpić w ciągu najbliższych 2-3 lat.
– Spółka już aktualnie spełnia podstawowe kryteria debiutu. Jesteśmy: trwale rentowni, dynamicznie rosnący, atrakcyjni rynkowo/branżowo, transparentni, z obrotami za poprzedni rok 18 mln zł netto i niedługo z rozproszonym akcjonariatem. Zarząd Biogo jest zdeterminowany do szybkiego upublicznienia spółki – argumentuje prezes Kosowski.