
Dino Polska miało 144,84 mln zł zysku netto, 242,8 mln zł EBITDA w I kw. 2021 r. (Fot. Dino Polska)
Zysk operacyjny wyniósł 187,77 mln zł wobec 143,64 mln zł zysku rok wcześniej.
– W I kwartale 2021 r. zysk EBITDA zwiększył się rok do roku o 27,7 proc. do 242,8 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 8,8 proc., podczas gdy rok temu było to 8,6 proc. – czytamy w raporcie.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 760,7 mln zł w I kw. 2021 r. wobec 2 220,38 mln zł rok wcześniej.
– Znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL)1. Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I kwartale 2021 r. 7,0 proc., po wzroście o 20,3 proc. w analogicznym okresie 2020 r. – czytamy dalej.
W I kw. 2021 r. Dino Polska uruchomiło 59 sklepów. Na koniec marca 2021 r. sieć Dino obejmowała 1 532 sklepy o łącznej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej 597,1 tys. m2 (+24,9 proc. r/r). Rok wcześniej, w I kw. Dino Polska zakończyło proces inwestycyjny dotyczący uruchomienia 39 sklepów, z czego uruchomionych zostało 16 sklepów, a otwarcie 23 marketów zostało przesunięte na II kw. 2020 r. w związku z wybuchem pandemii.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2021 r. wyniósł 93,82 mln zł wobec 76,95 mln zł zysku rok wcześniej.
Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10 125,82 mln zł w 2020 r.